شناسهٔ خبر: 132983 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تدوین "استراتژی دفاع بومی" برای ایجاد بازدارندگی منطقه‌ای

سردار جلالی رئیس سازمان پادافند غیرعامل کشور گفت: ما توانسته‌ایم استراتژی دفاع بومی کشور را تا ایجاد بازدارندگی منطقه‌ای ارتقا دهیم.

به گزارش «نماینده»، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در حاشیه اولین همایش ملی نظام سلطه و جریان نفوذ در جمع خبرنگاران درباره ضرورت تقویت نیروهای مسلح گفت: هر کشوری برای دفاع از آرامش و صلح پایدار ملت خود و همچنین دفاع از قانون اساسی خود باید قدرت دفاعی‌اش را افزایش داده به نحوی که انعکاس این قدرت باعث بازدارندگی شود.

وی با بیان اینکه بازدارندگی یک مفهوم ذهنی است، اظهار داشت: در ابتدا باید قدرت دفاعی خود را سازماندهی کنیم و پس از آن این قدرت را به دیگران تفهیم کنیم تا آنها دچار اشتباه محاسباتی نشوند و بعد از آن است که می‌توانیم انتظار تغییر رفتار آنها را داشته باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه کشور ما امروز در ابعاد مختلف متکی به صنایع داخلی است، خاطرنشان کرد: بر این اساس ما توانسته‌ایم استراتژی دفاع بومی کشور را تا ایجاد بازدارندگی منطقه‌ای ارتقا دهیم و نیروهای مسلح ما توانسته‌اند به این بنیه دفاعی مجهز شوند و شاهد آن هستیم که نتیجه این تجهیز آرامش و امنیتی است که امروزه در این منطقه پرخطر داریم.

سردار جلالی با بیان اینکه تهدیدات مبنا در کشور تهدیدات ناهمتراز است، تصریح کرد: ظرفیت‌های ما نیز برهمین اساس طراحی شده و پیش بینی ما این است که اگر در مقابل این تهدیدات قرار بگیریم توان مقابله داریم.

وی ادامه داد: همین که توانسته‌ایم پس از جنگ، بازدارندگی ایجاد کنیم و علی رغم حضور ابرقدرت‌ها در منطقه درگیر جنگ نشده‌ایم نشان دهنده آن است که قدرت دفاعی ما کافی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه کنگره آمریکا در حال تدوین طرحی است که به رئیس جمهور این کشور اجازه اقدام علیه نیروهای مسلح ما را می‌دهد، گفت: قضاوت در مورد رئیس جمهور جدید آمریکا را به زمان دیگری موکول می‌کنیم و سعی داریم بگذاریم او اقدامات خودش را انجام دهد تا استراتژی‌اش مشخص شود. البته با تغییر رئیس جمهور در آمریکا تغییری در ماهیت آنها ایجاد نشده است.

سردار جلالی افزود: قدرت نظامی آمریکا در طول این چند سال تغییری نکرده و ما در برابر همین ظرفیت آمریکا توانسته‌ایم بازدارندگی ایجاد کنیم و همین مسیر را ادامه دهیم. به نظر بنده آنها در آینده نزدیک به یک عقل منطقی خواهند رسید.

نظر شما