شناسهٔ خبر: 132908 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

آمریکایی‌ها از فتنه‌های خود دست‌بردار نیستند

علاء الدین بروجردی/2 رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ترامپ به دنبال مقابله با همه دنیاست، گفت: او دیوارکشی میان آمریکا و مکزیک را مطرح کرده که برای این دیوار باید نزدیک به سه هزار میلیارد دلار هزینه شود در حالی که حجم تجارت بین این دو کشور ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد دلار است.

به گزارش «نماینده»، علاءالدین بروجردی امشب در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) خیابان شاه‌ ابراهیم برگزار شد، با بیان اینکه دهه فجر عید ملت ایران است، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب، آمریکا و انگلیس با حضور ۶۰ هزار مستشار در عرصه‌های مختلف بر ایران مدیریت می‌کردند اما به برکت اراده ملت توانستیم مقابل دشمنان ایستادگی کنیم و به پیروزی برسیم.

وی اخلاص، بصیرت و تقوای امام خمینی(ره) را یکی از علل پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و اضافه کرد: روحانیون به صورت پیوسته در سال‌های قبل و بعد از انقلاب هدایت‌گر مردم بوده و نقش خود را به شیوه مطلوبی ایفا کرده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدرت‌نمایی نیروهای نظامی ایران در منطقه خلیج فارس تصریح کرد: انقلاب اسلامی از یک نهال به یک درخت توانمند تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا توانمندی‌های مختلف خود را برای شکست انقلاب اسلامی به کار گرفته است، مطرح کرد: آمریکایی‌ها در دفاع مقدس علاوه بر حمایت‌های مالی و تجهیزات بسیاری از اطلاعات محرمانه را اختیار رژیم بعثی قرار می‌داد اما با شکست در این جنگ به توانمندی نظام اسلامی اقرار کرد.

بروجردی هشت سال دفاع مقدس را از نمونه‌های امدادهای غیبی خداوند متعال به مردم ایران دانست و عنوان کرد: این امدادها در دوره کنونی نیز به خوبی قابل مشاهده است چراکه ملت ایران نسبت به وعده‌های الهی ایمان دارند و هر ملت دیگری هم که در این مسیر گام بردارد همانند حزب‌الله لبنان مورد عنایت خداوند متعال قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سلاح ایمان به عنوان راهبرد جمهوری اسلامی ایران سبب شکست رژیم صهیونیستی شده است، گفت: سید حسن نصرالله ماجراهای بسیاری را از امدادهای غیبی مطرح کرده که نشان می‌دهد خداوند متعال حامی ملت‌هایی است که در مسیر عدل گام بر می‌دارند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی از حزب‌الله لبنان به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی نام برد و ادامه داد: برخی فکر می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران در عراق و سوریه می‌جنگد درست نیست چراکه مردم مومن و انقلابی این کشورها در صحنه حضور داشته و شهدای بسیاری را تقدیم کرده‌اند اما ایران به عنوان تصمیم گیرنده منطقه سربازان خود را به دعوت خودشان در اختیار آنها قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها بمب‌های ۱۰ تنی خود را برای شکست لبنان به رژیم صهیونیستی تحویل دادند، اضافه کرد: جریان جنگ ۳۳ روزه بر اساس محاسبات نظامی قابل بررسی نیست همانطور که در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز باز پس‌گیری خرمشهر امکان‌پذیر نیست اما با عنایت خداوند متعال تحقق یافت.

بروجردی با اشاره به اینکه ایران اسلامی به دنبال سرکوب عناصر تروریست در کشورهای دیگر است، مطرح کرد: ایران در میان ۵۷ کشور اسلامی تنها ملتی است که به دستورات ائمه اطهار(ع) عمل کرده و نظام ولایت فقیه را به عنوان یک مکتب الهی برپا کرده است.

وی از اقرار رؤسای سازمان‌های اطلاعات کشورهای مختلف نسبت به توانمندی ایران اسلامی در حوزه اطلاعات یاد کرد و افزود: اینکه تروریست‌های اعزامی توسط کشورهای مختلف نمی‌توانند در کشور ایران به اهداف خود برسند مورد تعجب همگان است؛ این امنیت پایدار نتیجه خون پاک ده‌ها هزار انسانی است که برای برپایی حکومت اسلامی فدا کرده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تلاش نظام اسلامی برای مقابله با تکفیری‌ها اشاره کرد و ادامه داد: از بین بردن افرادی که به دنبال بدنامی اسلام هستند وظیفه مسلمانان و اصل قانونی اساسی نظام اسلامی بوده که مورد تاکید پیامبر و ائمه اطهار(ع) قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در عرصه‌های مختلف برای تضعیف نظام اسلامی گام بر می‌دارد، عنوان کرد: تهاجم و شبیخون فرهنگی یعنی اینکه ما غافل هستیم و دشمنان از این غفلت استفاده می‌کنند و به راحتی باورها و عقاید را هدف گرفته‌اند.

بروجردی با بیان اینکه دشمن در حوزه فرهنگی از ظرفیت‌های مختلف خود استفاده کرده است، تصریح کرد: فضای مجازی تیغ دو لبه است که باید سربازان نظام اسلامی در این حوزه فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشند.

وی رفع مشکلات نظام بانکی را نیازمند یک تفکر اساسی دانست و گفت: باید در عمل رنگ و بوی اسلامی را وارد نظام بانکی کنیم چرا که این نظام ملت را بیچاره می‌کند و مشکلات بسیاری را در عرصه‌های مختلف برای مردم به دنبال دارد

بروجردی با اشاره به اینکه دشمن در حوزه اقتصادی عملکرد گسترده‌ای داشته است، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی راهکار اصلی پیروزی نظام اسلامی در حوزه جنگ اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌ای اجازه نمی‌دادند از نفت به عنوان یک سرمایه ملی استفاده کنیم اما اکنون به میزان قبل از تحریم یعنی دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون بشکه نفت به فروش می‌رسانیم هر چند دشمن به صورت مستمر به دنبال طراحی است تا دستاوردهای نظام اسلامی را تضعیف کند.

بروجردی از اهمیت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در جامعه اسلامی یاد کرد و افزود: ملتی که در جنگ نظامی مقابل همه قدرت‌های دنیا به پیروزی رسید، در جنگ اقتصادی نیز به پیروزی می‌رسد اما باید قواعد بازی را رعایت کرده و با فسادهایی که به برخی از دستگاه‌ها تحمیل شده مبارزه شود.

وی بر تقویت باورهای مردم تاکید کرد و ادامه داد: دولت باید از ظرفیت‌های مختلف خود استفاده کند اما مجلس نیز در کنار نظارت‌ها و انتقادات عملکرد خود را برای یاری رساندن به دولت دنبال می‌کند.

این کارشناس مسائل بین‌المللی با اشاره به اینکه باید قدردان نعمت انقلاب اسلامی باشیم، عنوان کرد: نظام دموکراسی ایران اسلامی برای مسؤولان و مردم کشورهای غربی بسیار تعجب برانگیز است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از فتنه‌های خود دست‌بردار نیستند، اضافه کرد: انقلاب اسلامی با داشته‌های خود در میدان حضور یافته و برای رسیدن به اهداف مورد نظر می‌تواند جان‌های بسیاری را تقدیم کند.

بروجردی با اشاره به اینکه ترامپ به دنبال مقابله با همه دنیاست، تصریح کرد: این رئیس جمهور جدید دیوارکشی میان آمریکا و مکزیک را مطرح کرده که برای این دیوار باید نزدیک به سه هزار میلیارد دلار هزینه شود در حالی که حجم تجارت بین این دو کشور ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه خیلی از کشورها با آمریکایی‌ها درگیر هستند، گفت: امیدواریم خداوند عنایت خود را نسبت به ملت ایران افزایش دهد تا نظام اسلامی بتواند اهداف مورد نظر اسلام را در سطح بین‌الملل تحقق بخشد.

نظر شما