شناسهٔ خبر: 132846 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رسیدگی به شکواییه داوطلبان انتخابات شوراها توسط مراجع قضایی تأثیری در نتیجه صلاحیت‌ها ندارد

مجلس43 نمایندگان مجلس مصوب کردند که رسیدگی به شکواییه داوطلبان انتخابات شوراها توسط مراجع قضایی تأثیری در نتیجه بررسی صلاحیت‌ها و نتیجه انتخابات توسط هیأت مرکزی نظارت ندارد.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان و در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، ماده ۱۶ این طرح را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، ۳ تبصره به ماده ۶۱ این قانون اضافه شد که بر مبنای آنها داوطلبان ردّ صلاحیت شده در حوزه‌های انتخابیه شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر می‌توانند ظرف مدت چهار روز از زمان ابلاغ عدم صلاحیت آنها وفق نظر هیأت نظارت استان توسط فرمانداری‌ها اعتراض خود را به هیأت مرکزی نظارت تحویل دهند و هیأت مرکزی نظارت ظرف مدت ۱۰ روز پس از دریافت اعتراض، نظر قطعی و لازم‌الاجرای خود را به ستاد انتخابات استان مربوطه اعلام خواهد کرد.

همچنین در صورت اعتراض داوطلبان به تصمیمات و آرای هیأت‌های نظارت استان، مراتب در هیأت مرکزی با حضور رئیس هیأت نظارت استان رسیدگی و ظرف مدت پنج روز اعلام نظر می‌شود که این رأی قطعی و لازم‌الاجراست.

بر اساس سومین تبصره اضافه شده به ماده ۶۱ قانون مذکور نیز رسیدگی به شکواییه داوطلبان توسط مراجع قضایی تأثیری در نتیجه بررسی صلاحیت‌ها و نتیجه انتخابات توسط هیأت مرکزی نظارت ندارد.

نظر شما