شناسهٔ خبر: 132811 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

عملکرد ده روزه ترامپ، افتضاح بود

دری نجف آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آینده گفت:انتخابات نباید عامل فساد، فتنه و جنگ و اردوکشی شود. همه ما در میدان بازی،داریم بازی قانونی می کنیم نه اینکه وسط بازی بخواهیم خلاف قوانین عمل کنیم.

به گزارش «نماینده» آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری در آئین بزرگداشت سالگرد ورود حضرت امام خمینی(ره) به وطن که صبح امروز در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد، با اشاره به استقبال پر شور مردم از پیکر شهدای آتش نشان اظهار داشت: مردم شریف ایران با روحیه ایمان، ایثار، فداکاری و برخواسته از امامت ولایت و شهادت، آن همه عظمت به خصوص در روز تشییع شهدای آتش نشان آفریدند.

وی افزود: در راس همه این زحمات و فداکاری ها، پیام های کتبی و شفاهی مقام معظم رهبری در این حیات اجتماعی، سیاسی، ملی و فرهنگی نقش آفرین بود.

دری نجف آبادی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کارنامه انقلاب اسلامی، درخشان و با عظمت است گفت: حضرت امام(ره) منشا تحول عظیمی در درجه نخست در ایران اسلامی و در درجه دوم در دنیای اسلام و حتی جهان بشیریت بوده اند. حضرت امام راه جدیدی را برای بشریت گشودند و معادلات جهانی را تغییر دادند.

وی اضافه کرد: حضرت امام(ره) مسیر جدید دین و حکومت الهی و اسلامی را در برابر حکومت های غلدر شرق و غرب و مستکبرین عالم به بشریت نشان دادند.

دری نجف آبادی ادامه داد: تبیین قانون اساسی جمهوری اسلامی، تاسیس اصل بزرگ و مترقی ولایت فقیه و ترسیم خطوط آینده ایران اسلامی و همچنین مسئولیت های ارگان های مختلف اعم از سپاه، مجلس، خبرگان، مجمع تشخیص و دولت، کار بزرگی بود که حضرت امام راه را برای آینده ما روشن کردند.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به مسئله جانشینی حضرت امام(ره) گفت: مجلس خبرگان رهبری پس از ارتحال حضرت امام(ره) در فاصله ای کوتاه فردی شایسته، آینده نگر، بصیر، خبره و وفادار به راه امام(ره) و رهبری را انتخاب کرد که برای آینده نظام هدایت‌های کافی و شافی را ارائه می کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: در مسئله حفظ و صیانت خط ولایت، امام(ره) و رهبری با وجود آنکه شخص حضرت امام در میان ما حضور ندارند، اما شخصیت، هویت، عظمت، بینش و بصیرت ایشان به دست باتوان مقام معظم رهبری در میان مردم تزریق شده و ادامه پیدا کرده است.

آیت الله دری نجف آبادی در همین باره تصریح کرد: روح نشاط، استقلال خواهی و آزادگی و اینکه ملت هر جا تصمیم بگیرد می تواند با قدرت آن را به نتیجه برساند، مسئله ای بود که توسط حضرت امام(ره) در میان ملت ما تزریق شد و امروز به دست مقام معظم رهبری به طور مرتب تزریق می شود.

نماینده ولی فقیه در اراک با بیان اینکه انقلاب اسلامی نظام دیکتاتوری و وابسته به استکبار و صهیونیست ها را به نظامی تبدیل کرد که حضرت امام(ره) درباره آن فرمودند ما خدمتگذار و نوکر مردم هستیم، اظهار داشت: رابطه رهبری و ولایت با مردم، رابطه خادم و مخدوم است و رابطه عبد صالح خدا با مردمی است که در جهت اعطای کلمه توحید تلاش می کنند.

وی در همین باره تاکید کرد: همینطور که شما مردم خدمتگذار به اسلام و علما هستید، این مسئله متقابل است و هیچ فردی بر فرد دیگری امتیازی ندارد و اگر امتیازی باشد به تقوا است. حضرت امام(ره) فرمودند امر به تکلیف و مسئولیت است. نظام جمهوری اسلامی نظامی تکلیف گرا، مسئولیت شناس و مسئولیت پذیر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به مسئله وحدت و اهمیت آن در جامعه زد و گفت: مسئله وحدت همواره مورد تاکید حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری، اسلام و قرآن بوده است. هر چه جلوتر می آییم و توطئه های دشمنان، رئیس جمهور جدید آمریکا، صهیونیست ها، آل سعود و داعش را می بینیم، در عزم و اراده پیشبرد اهداف نظام اسلامی مصمم تر می شویم.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه مسئله وحدت امری الهی است، خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) فرمودند اینکه مردم از دورترین نقاط کشور همه شعار و حرف را سر می دادند که شاه باید برود و جمهوری اسلامی برقرار شود، امری الهی است که باید تا قیامت و ده ها سال دیگر ادامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در اراک در ادامه سخنان خود گریزی به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستای سال آینده زد و گفت: انتخابات باید همواره تقویت کننده وحدت ملی باشد. انتخابات باید عامل وحدت ملی باشد. انتخابات نباید عامل فساد، فتنه و جنگ و اردوکشی شود. همه ما در میدان بازی، داریم بازی قانونی میکنیم نه اینکه وسط بازی بخواهیم خلاف قوانین عمل کنیم.

وی افزود: آنچه در انتخابات مهم است، وحدت ملی و پرهیز از دو قطبی کردن جامعه است و اگر به سمت دو قطبی کردن پیش برویم، ظلم بزرگی به امام(ره) و شهدا کرده ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جامعه ۸۰ میلیونی ما یک مشت در برابر دشمنان دارد و کشتی باعظمتی است که کشتیبان آن مقام معظم رهبری است؛ همه در این کشتی نشسته ایم و در همه مصالح و منافع آن شریک هستیم. عده ای خیال نکنند که می توانند خلاف حرکت این کشتی کار کنند و موفق هم باشند؛ در این صورت هم خودشان و هم ملت ایران اسلامی ضرر خواهند کرد.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به ضرورت و اهمیت اطاعت از رهبری اظهار داشت: در عرصه داخلی و بین المللی، اولین و آخرین سخن، قول ولی امر است و ما در برابر بیگانگان یک زبان داریم و آن زبان ایشان است.

نماینده ولی فقیه در اراک با بیان اینکه مسئولیت نظام اسلامی با رهبری است، گفت: اگر می خواهیم حضرت امام(ره) و شهدا در عالم برزخ و ملکوت برای ما دعا کنند، باید قدرشناس باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت فرهنگ جامعه تاکید کرد: حضرت امام(ره) بر اساس هویت عمیق اسلامی و قرآنی، انقلاب را به ثمر نشاندند. رمز عملیات ما در دوران جنگ تحمیلی یازهرا(س)، یا حسین بن علی(ع) و یا محمد(ص) بود و امروز هم چنین است. رمز عظمت ما دین، ولایت، شهادت و ایثار ما است که نباید این آرمان های بزرگ نادیده گرفته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: علم تمام ارگان ها اعم از ارشاد و غیرارشاد و روحانیت و غیرروحانیت، علم امام حسین(ع) و کربلا است که باید در پی هویت اسلامی، انقلابی و ولایی حرکت کنیم و تا زمانی که پرچم اهل بیت(ع) و عاشورا در دست باکفایت مقام معظم رهبری و مردم است، قطعا پیروزی حاصل خواهد شد.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه نجات‌بخش کشور در برابر توطئه های دشمنان است. اقتصاد مقاومتی فقط شعار و روی کاغذ نیست بلکه به عمل فداکاری، همت بلند، مجاهدت و سخت کوشی نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در اراک در ادامه با اشاره به عملکرد رئیس جمهور جدید آمریکا اظهار داشت: عملکرد ترامپ را ۱۰ روز نشده می‌بینیم که چه افتضاحی شده است. وقتی دادستان کل آمریکا می گوید اینکه مردم را با پاسپورت و بدون پاسپورت به کشور راه ندهی، خلاف قانون است، ترامپ فورا دستور می دهد که برکنارش کنند؛ این فرهنگی فاشیستی است؛ این همانی است که حضرت امام(ره) فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است.

وی درباره مسئله قدس اظهار داشت: قدس متعلق به همه دنیای اسلام است و هرگونه اقدام خطرناک علیه آن، در حقیقت جنگ عملی با دنیای اسلام است. دنیای اسلام باید از قدس عزیز حمایت کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطاب به مرتجعین منطقه عنوان کرد: به مرتجعین توصیه می کنم که دست از لجاجت هایشان با ملت ها بردارند. دولت بحرین نیز دست از لجاجت هایش با مردم شریف این کشور و مخصوصا محاکمه شیخ عیسی قاسم بردارد.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: مگر بقیه جنایتکاران از چنین اقداماتی به کجا رسیدند که اینها بخواهند برسند. کشتن مردم یمن هرگز به نفع آنها نخواهد بود و تاریخ جنایت های آنها را هیچ گاه فراموش نخواهد کرد.

نظر شما