شناسهٔ خبر: 132810 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: رادیو گفتگو

رفتار ترامپ یک چهره بدون بزک و روتوش از عقیده آمریکایی است

مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار و عملکرد ترامپ یک چهره بدون بزک و روتوش از عقیده و فرهنگ آمریکایی در مقابل سایرین و جمهوری اسلامی است.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، با بیان اینکه سیاست های دولت جدید آمریکا در نهایت به ضرر آمریکا تمام خواهد شد، اظهار داشت: کشوری که حیاتش به مهاجرت است و اصالتی ندارد و بخاطر مهاجرت شکل گرفته، این اقدام خصمانه آمریکا در دراز مدت به ضررش خواهد بود.

وی به اهدافی که ترامپ به منظور سخت گیری و محدودیت هایی که برای مهاجران و مخصوصا مسلمانان به امریکا دارد، اشاره کرد و گفت: ترامپ از ابتدا در تبلیغات انتخاباتی خود، به این امور پرداخته بود یک روحیه اسلام ستیزی و ایران ستیزی در روحیات و خلقیات و اعتقادات ترامپ وجود دارد که در عمل دارد خودش را نشان می دهد. لذا اگر بگوییم این اقدام فقط بخاطر اسلام است، شاید خیلی بی راهه نرفته باشیم و اگر بگوییم بخاطر ایران است باز هم بیراهه نرفته ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عربستان و عدم سخت گیری برای مهاجران این کشور در امریکا اظهار داشت: اسلامی که صاحب حرف و ادعا باشد بیشتر دشمن آنها است، آن اسلامی که در عربستان است، طبیعتا اسلامی نیست که آنها از آن می ترسند حاکمیتی که در عربستان است و داعیه استقلال و تقابل با نظام سلطه و ایستادن روی پای خود را ندارد نمی تواند دشمن اصلی آنها باشد. تجسم این دشمنی در مقابل مردم ما و جمهوری اسلامی ایران است که در حقیقت خوی وفرهنگ آمریکایی غیر از این نیست.

رفتار و عملکرد ترامپ یک چهره بدون بزک و روتوش از عقیده و فرهنگ آمریکایی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رفتار و عملکرد ترامپ یک چهره بدون بزک و روتوش از عقیده و فرهنگ آمریکایی در مقابل سایرین و جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای دفاع و پشتیبانی از شهروندان ایرانی که در امریکا هستند یا رفت و آمد دارند، خاطر نشان شد: جمهوری اسلامی در دفاع از شهروندان خودش با استفاده از همه ابزار و امکانات در دفاع از حقوق حقه آنها کوتاهی نخواهد کرد.

حجت الاسلام ذوالنوری مقابله به مثل را یکی از راهکارهای جمهوری اسلامی برشمرد و تصریح کرد: مقابل به مثل و اقدام تقابلی که ما انجام می دهیم، اگرچه ممکن است به آن حد نباشند اما به هر حال ما اقدام تقابلی خودمان را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه این اقدامات در نهایت به ضرر آمریکا تمام خواهد شد، اظهار داشت: ما بیش از ۴ هزار شخصیت فوق تخصص و دانشمندان بزرگی را در آمریکا داریم که امروز بخشی از چرخ اقتصاد آمریکا و تولید علم را در آمریکا بر عهده دارند، کشوری که حیاتش به مهاجرت است و اصالتی ندارد و بخاطر مهاجرت شکل گرفته این اقدام خصمانه آمریکا در دراز مدت به ضررش خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی این تصمیم امریکا را چالشی بزرگ میان آمریکا با غرب و اروپا دانست و افزود: امروز در وحدتی که بین آمریکا و اروپا و سایر کشورهای محور یا پیرامون نظام سلطه بود با این موضوع دچار یک چالش جدی و لرزش جدی شد و در دراز مدت چنین وضعیتی به نفع هیمنه و هیبتی که می توانست محور سلطه باشد و دنیای غرب و اروپا را در پشت سر خودش بکشد و با انسجام امریکا و اروپا و بعضی  از کشورهای هم پیمان یا پیرو بتوانند ایده های زورگویانه خودشان را در دنیا محقق کنند طبیعتا با چنین اقداماتی دیگر آن هیمنه وجود نخواهد داشت.

وی یادآور شد: بعضی ها ترامپ را گورباچف اتحادیه جماهیر سابق می دانند که ممکن است حرکات ترامپ به ریزش و اضمحلال قدرت امریکا در آینده منجر شود.

نظر شما