شناسهٔ خبر: 132809 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نگران مواضع ترامپ هستیم

ظریف وزیر خارجه فرانسه گفت: ما با هرگونه اقدامی که خلاف روح برجام است به خصوص اگر به مذاکرات مجدد بیانجامد مخالفیم.

به گزارش «نماینده»، ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه پیش از ظهر امروز در نشست خبری مشترک با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان، گفت: برجام نشان داد که دیپلماسی و راهکارهای آن موفق است و فرانسه موافق ادامه و اجرای کامل برجام است و ما امیدوارم راهکارهایی پیدا کنیم جهت مبارزه با آنچه که برجام را زیر سوال می برد.

آیرو تصریح کرد: ایران و فرانسه می توانند در خصوص مسایل امنیتی و منطقه ای که همگرایی دارند با یکدیگر همکاری داشته باشند و وقت آن است که کشورهای بزرگ منطقه برای مشکلات راه حل هایی پیدا کنند. باید بدانیم که تنها راهکارهایی که در جهت حفظ و توسعه ثبات آرامش با رعایت تنوع قومی و مذهبی است می تواند موثر باشد و امروز دیگر راه حل نظامی کارایی ندارد.

وی در خصوص مساله برجام با بیان اینکه ما با هرگونه اقدامی که خلاف روح برجام است به خصوص اگر به مذاکرات مجدد بیانجامد مخالفیم گفت: ما نگران مواضع ترامپ هستیم و منتظریم که در آینده چه پیش می آید.

آیرو ادامه داد: مواضع یک جانبه در خصوص ویزا به بهانه مبارزه با تروریسم نگران کننده است و عقل سلیم حکم می کند که مقامات آمریکایی به عقب بازگردند، نباید کاری کرد که به اصول و تعهدات بین المللی درباره پناهندگان خدشه وارد شود.

وزیر امور خارجه فرانسه در پایان در خصوص دستور ترامپ نسبت به منع ورود مردم هفت کشور دنیا از جمله ایران به آمریکا خاطرنشان کرد: این اقدام آمریکا تبعیض آشکار علیه برخی کشورهای دنیا است و بسیاری از کشورهای دنیا هم در اتخاذ این رویکرد با دولت فرانسه هم عقیده هستند.

نظر شما