شناسهٔ خبر: 132797 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

برخی با یک «تلفن» از مبادی رسمی قاچاق وارد می‌کنند

جلال محمودزاده43 نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه بی‌عدالتی در گمرکها بی‌داد می‌کند، گفت:افرادی هستند که تنها با یک تلفن از مبادی رسمی هزاران تن محصولات را به صورت قاچاق وارد کشور می‌کنند.

به گزارش «نماینده»، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۲ بهمن) قوه مقننه در تشریح سؤال خود از علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره عدم نظارت کافی بر واردات خارج از چارچوب در گمرکات کشور گفت: واردات بی‌رویه در محصولات کشاورزی بدون اینکه نیاز کشور را تامین کند، کشاورزان را دچار مشکل کرده است.

وی با اشاره به این گفته طیب‌نیا که اظهار داشت "گمرک متولی صدور مجوزها نیست"، ادامه داد: منظور ما واردات بدون مجوز از گمرکات است، چه کسی باید جوابگوی وارد شدن هزاران تن پرتقال از گمرکات غربی و شرقی کشور بدون مجوز باشد؟

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید از مرزها به عنوان فرصت استفاده کنیم نه تهدید. البته برخی از مرزها فرصتی برای عده‌ای انحصارجو تبدیل شده که در دولت دارای رانتهای خاصی هستند.

محمودزاده با بیان اینکه در دو روز اخیر در سکوت رسانه‌ای ۱۶ نفر از جوانان کرد در مرزهای غربی زیر آوار بهمن مانده و جان خود را از دست داده‌اند، گفت: این جوانان به خاطر یکصد هزار تومان در سرمای مرزهای غربی جان خود را از دست دادند اما افرادی هستند که تنها با یک تلفن از مبادی رسمی به صورت قاچاق هزاران تن محصولات را وارد کشور می‌کنند و میلیاردها تومان به جیب می‌زنند.

وی تصریح کرد: بارها با وزیر کشور، معاون رئیس جمهور، رئیس گمرک جلساتی را داشته‌ایم اما کسی به این صحبتها و فریادهای ما توجهی نکرده است.

نماینده مردم مهاباد با بیان اینکه بی‌عدالتی در گمرکها بی‌داد می‌کند، گفت: محصولات کشاورزی و محصولات تولیدکنندگان بر روی دستهای آنها می‌ماند اما افرادی خاص بدون مجوز هزاران تن محصولات کشاورزی و خشکبار وارد کشور می‌کنند.

نظر شما