شناسهٔ خبر: 132764 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیسون آموزش در دیدار با آیت الله اعرافی مطرح کرد:

اهمیت حضور موثر و عینی تر حوزه علمیه در آموزش و پرورش کشور

زاهدی محمد مهدی زاهدی و اعضاء کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضرت آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و رئیس جامعه المصطفی (ص) دیدار کردند.

به گزارش «نماینده» محمد مهدی زاهدی ضمن تقدیر از زحمات مسئولان حوزه های علمیه در زمینه برنامه های فرهنگی در این نشست اظهار داشت: کمیته فرهنگی برای اولین بار در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و  این کمیته، حوزه فرهنگ در آموزش و پرورش و دانشگاه ها را بر اساس منویات و مطالبات مقام معظم رهبری و اسناد بالا دستی پیگیری می کند.
وی افزود: تصویب مواد غنی و مترقی در قانون برنامه ششم توسعه در حوزه آموزشی و فرهنگی پس از تایید شورای نگهبان منشاء اثر و  خیر در کشور خواهد بود.
زاهدی خاطر نشان کرد: علیرغم پژوهش های فراوان و تولید علوم انسانی در حوزه های علمیه، آثار این تولید بایستی در سر جمع تولید علم در کشور نمایانده شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضرورت تاثیر گذاری و ارتباط حوزه های علمیه با آموزش و پرورش را به عنوان یک نهاد بزرگ حاکمیتی و زیر بنایی دانست و تصریح کرد: این ارتباط بایستی بیش از پیش افزایش یابد و به طور ویژه در مباحث کتب درسی و ترویج سبک زندگی اسلامی نقش آفرینی صورت گیرد.
 زاهدی با اعلام اینکه نگاه جدیدی در این زمینه باید حاکم شود، افزود: حضور بیشتر و موثر حوزه علمیه در آموزش و پرورش کشور همانند نهادی شبیه نهاد رهبری در دانشگاه ها باشد البته نه به شکل ساختاری آن بلکه به صورت عینی تر و  حضور مداوم بیشتر در مدارس و ادارات.

نظر شما