شناسهٔ خبر: 132632 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ترامپ مکاتبه کارمندان فدرال با کنگره را ممنوع کرد

ترامپ43 رئیس‌جمهوری جدید آمریکا در نامه‌ای محرمانه کارمندان فدرال این کشور را از مکاتبه با کنگره منع کرد.

به گزارش «نماینده» به نقل از ایندپندنت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از کارمندان فدرال  خواست فعلاً با کنگره مکاتبه  نکنند.

به گزارش این روزنامه دولت ترامپ با توزیع یادداشتی محرمانه به کارمندان فدرال هشدار داد که تا سوم فوریه با کنگره صبحت کنند. دموکراتها این دستور را یک دستور منع مباحثه قلمداد می کنند که غیرقانونی است.

یادداشتی که در وزارت بهداشت و خدمات انسانی توزیع شده است، به مدیران این وزارتخانه هشدار می دهد که تا سوم فوریه  نباید هیچ نوع مکاتبه ای با اعضای کنگره و یا فرمانداران داشته باشند مگر این که شخص وزیر دستور دهد.

الیجا کیومینگ دموکرات ارشد کمیته  نظارت و اصلاحات دولتی در مجلس نمایندگان گفت که این کمیته مدارکی در اختیار دارد که نشان می دهد کارمندان از مکاتبه با کنگره منع شده اند.

این نماینده کنگره در نامه ای به دونالد مک گان مشاور جدید کاخ سفید نوشت که دولت یادداشت های مشابه به چندین دستگاه دیگر دولتی فرستاده و این که این دستورات نقض قوانین فدرال است.

یاداشت ویژه که کیومینگ به آن اشاره می کند، بیستم ژانویه ارسال شده و در آن اینطور استدلال شده است که دستور منع مباحثه و مکاتبه ضروری است ضمن این که دولت جدید «طرح خود را برای مدیریت فرآیند مقررات فدرال»   مد نظر دارد و این که تیم ترامپ «فرصت دارد هر گونه مقررات جدید یا اسناد راهنما را بازنگری و تایید کند.»

دولت ترامپ به علت بستن دسترسی توییتر نشنال پارک سرویس نیز که تصاویر جمعیت اندک در مراسم تحلیف را توئیت کرده بود، مورد انتقاد قرار گرفته است. همچنین ترامپ به دستگاههای اجرایی گفته است وبلاگ نویسی یا فعالیت توییتری نداشته باشند.

نظر شما