شناسهٔ خبر: 132600 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

«علی بختیار» نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس در گفت‌وگو با هفته‌نامه نماینده مطرح کرد؛

ناراحتی مردم، نگاه تبعیض‌آمیز دولت‌ها است

علی بختیار مردم از تنها چیزی که ناراحت هستند نگاه تبعیض‌آمیز دولت‌ها است؛ که همواره در تمامی دولت‌ها شاهد آن بوده‌ایم. علی‌رغم اینکه مسئولان وظیفه دارند به مردم مناطق مختلف کشور خدمات یکسان دهد در برخی مواقع شاهد مطرح کردن توجیه اقتصادی از سوی مجریان امر هستیم

به گزارش هفته نامه «نماینده» علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. وی در دور دوم توانست با کسب ۱۴۳۷۱ رأی از مجموع ۵۲۶۵۱ رأی مأخوذه صحیح راهی مجلس شود. وی در گفت‌وگو با هفته‌نامه نماینده به اهم مسائل و مشکلات این حوزه انتخابیه پرداخت.
این مصاحبه در آخرین روزهای بررسی لایحه برنامه ششم توسعه و دوندگی‌های نمایندگان ملت برای هرچه به مطلوب نتیجه رساندن این لایحه در راهروی منتهی به نمازخانه نمایندگان و به‌صورت فشرده انجام شد.
متن گفت‌وگوی هفته‌نامه نماینده با علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در بهارستان در ادامه آمده است:

* به‌زعم شما مهم‌ترین مشکلی که مردم این منطقه با آن مواجه هستند چیست؟
یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مسائل مردم که منبعث از کل وضعیت امروز کشور است بحث بیکاری است. دلیل این امر عدم رونق اقتصادی و رشد اقتصادی و رکود حاکم بر کشور طی چند سال اخیر است.
* مهم‌ترین ظرفیت‌های شغلی این حوزه که در حال حاضر متأثر از رکود اقتصادی امروز کشور هستند، کدام است؟
صنایع خودرو وابسته به شرکت سایپا و مگاموتور سال‌های متمادی در گلپایگان حضور دارند. از سوی دیگر شرکت‌های قطعه ساز خودرو این منطقه به دلیل رکودی که در بخش خودرو وجود درد نتوانسته سفارش‌های لازم برای تولید دست پیدا کند. این در حالی است که طی چند ماه گذشته با پیگیری‌هایی که کردیم هماهنگی‌هایی با مدیران خودرو این منطقه صورت گرفت و با مساعدت صورت گرفته سفارشات قطعه سازان در حال حاضر رو به افزایش است. همچنین مهم‌ترین ظرفیت صنعتی خوانسار شهرک صنعتی است که از گذشته قرار بود در آنجا چاپخانه بزرگی ایجاد شود که این امر تاکنون میسر نشده است ازاین‌رو شرایط بیکاری در خوانسار به‌مراتب بدتر از گلپایگان است. درصدد هستیم تا از سوله‌های آماده بتوانیم در جهت توسعه صنایع غذایی توسط شرکت اتکا گام برداریم.
* شرایط کشاورزی خوانسار و گلپایگان چگونه است؟
این دو منطقه از قطب‌های کشاورزی و دامداری، تولید محصولات باغی، تولیدات عسل و همچنین زنبورداری به شمار می‌روند به‌نحوی‌که خوانسار به‌عنوان یکی از پایانه‌های مهم عسل در کشور شناسایی می‌شود و یکی از چهار شرکت بزرگ لبنی داخلی نیز شرکت پگاه گلپایگان است که با سرمایه‌گذاری که توسط سازمان بازنشستگی کشوری انجام‌شده اخیراً کارخانه شیر خشک پگاه نیز افتتاح شده است.
اخیراً بحث‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری توسط سازمان بازنشستگی در پگاه گلپایگان مطرح است و از سوی دیگر در زمینه صادرات محصولات این کارخانه به روسیه قراردادهایی منعقد شده است که امیدواریم با این قراردادها شاهد توسعه ظرفیت کارخانه پگاه در گلپایگان باشیم.
* کارخانه پگاه گلپایگان در حال حاضر با تمام ظرفیت کار می‌کند؟
 بخشی از ظرفیتش خالی است اما در زمینه کیفی کردن محصولات و توسعه محصولات فرآوری شده کارهای بسیار اساسی انجام شده است ازاین‌جهت کارخانه روند رو به رشدی را طی می‌کند.
* بهداشت و درمان این حوزه چگونه است؟
وضعیت درمانی ما در هر دو حوزه اصلاً خوب نیست. چراکه از فقد متخصص بیش از نبود زیرساخت‌های لازم رنج می‌بریم. این مناطق دارای بیمارستان‌ها و تجهیزات تقریباً خوبی هستند. به‌طور مثال بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی توسط ایشان در گلپایگان ساخته شده است اما متأسفانه از این سرمایه ارزشمند استفاده نمی‌شود.
به دلیل نبود پزشک متخصص متأسفانه وضعیت بیماران اعزامی به شهرهای بزرگ به‌منظور انجام خدمات درمانی بسیار بالاست. به‌طور مثال در بخش مغز و اعصاب اعزام‌های زیادی صورت می‌گیرد. یا علی‌رغم تجهیزات مطلوب در بخش ارتوپدی از فقدان متخصص مربوطه رنج می‌بریم.
* برای حل این مسئله آیا تدابیری اندیشیده شده است؟
تصمیم گرفتیم در این بیمارستان دانشکده پزشکی و پیراپزشکی راه‌اندازی کنیم. بعد از پیگیری‌هایی که با مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد انجام شد و بازدیدی که از این بیمارستان صورت گرفت رشته‌هایی پیشنهاد شد که امیدواریم بتوانیم بحث اخذ دانشجو در سال آتی در گلپایگان داشته باشیم. همچنین در خوانسار موضوع متخصص را پیگیری کردیم که قرار است در بهمن‌ماه این متخصصین در گلپایگان و خوانسار تأمین شود.
 معتقدم عدم تأمین متخصص لازم در شهرستان‌ها کم‌لطفی از سمت کلان‌شهرها به شهرهای کوچک است چراکه علی‌رغم دوندگی و پیگیری‌های نمایندگان این مسئله هنوز انجام نمی‌شود که اگر این روند ادامه یابد روزبه‌روز کلان‌شهرها شاهد حاشیه‌نشینی، ترافیک، آلودگی هوا می‌شوند از سوی دیگر در شهرهای کوچک شاهد عدم توسعه‌یافتگی و مهاجرت به شهرهای بزرگ خواهیم بود.
* خواسته مردم شهرتان از دولت چیست؟
ما مردم بسیار خوبی داریم آن‌ها همواره به نظام و انقلاب علاقه‌مند هستند و تمامی کاستی‌ها را تحمل می‌کنند. آن‌ها از تنها چیزی که ناراحت هستند نگاه تبعیض‌آمیز دولت‌ها است؛ که همواره در تمامی دولت‌ها شاهد آن بوده‌ایم. علی‌رغم اینکه مسئولان وظیفه دارند به مردم مناطق مختلف کشور خدمات یکسان دهد در برخی مواقع شاهد مطرح کردن توجیه اقتصادی از سوی مجریان امر هستیم که باید برای گام‌های بلند برداشتن در جهت توسعه کشور این فرهنگ را اصلاح کنیم.
 

نظر شما