شناسهٔ خبر: 132193 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

برخی رسانه های منتقد دولت به جای نقد، جنگ روانی ایجاد می کنند

جهانگیری.jpg معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه نباید رسانه ها را از دستیابی به حقیقت منع کرد، گفت: برخی رسانه های منتقد دولت به جای نقد، جنگ روانی ایجاد می کنند.

به گزارش «نماینده»، اسحاق جهانگیری در اختتامیه نخستین جشنواره «زن، خانواده و رسانه» با بیان اینکه هیچ مساله ای از جامعه بدون نقش آفرینی زنان و رسانه ها قابل رفع و رجوع نیست، گفت: گاهی تصویر واقعی با آنچه در رسانه ها منعکس می شود متفاوت است و پرداختن به افکار عمومی بیش از تصویر واقعی اهمیت می یابد.

وی ادامه داد: نمی توان از رسانه ها گریخت اما باید تلاش کنیم رسانه ها به واقعیت ها نزدیک شوند و این  در یک گفتگو و جریان آزاد اطلاعات محقق می شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه نباید رسانه ها را از دستیابی به حقیقت منع و محدود کرد، ادامه داد: حق دسترسی آزاد به اطلاعات و مشارکت آزادانه حق مردم است. هرچند برخی از رسانه ها از حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و روی کار آمدن جریان عقلانیت و اعتدال راضی نیستند.

برخی رسانه های منتقد دولت به جای نقد، جنگ روانی ایجاد می کنند

جهانگیری تاکید کرد: برخی رسانه های منتقد دولت به جای نقد، جنگ روانی ایجاد می کنند و این کار بعضا با استفاده از بیت المال انجام می شود و تلاش می کنند تصویری ناکارآمد از دولت نشان دهند.

وی با بیان اینکه نیازمند گفتگو بر سر مصالح ملی هستیم، خاطرنشان کرد: ما از رسانه های مخالف دولت می خواهیم جامعه مقتدر ایران و بهره مند از رهبری را ناتوان نشان ندهند.

معاول اول رئیس جمهور اظهار کرد: زنان در تاریخ و تمدن ایران اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار هستند و پس از انقلاب نیز سطح جدیدی از مشارکت سیاسی و اجتماعی برای زنان محقق شده است.

جهانگیری گفت: زنان در تمام عرصه ها از سیاست و اجتماع گرفته تا ورزش و هنر شتاب بیشتری از مردان گرفته اند و حتی در صحنه های جهانی مایه افتخار بوده اند و من همواره به این زنان افتخار می کنم.

وی خاطرنشان کرد: رسانه ها باید نمایانگر حضور این زنان باشند و باید در جهت تحقق حقوق زنان و پیشرفت آنان کمک کنند.

نظر شما