شناسهٔ خبر: 131983 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لازم است تا عناصر اقتدار مورد تاکید رهبری در اقدامات کمیسیون‌ها و تصمیمات نمایندگان لحاظ شود

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان امروزشان عناصر اقتدار کشور را در شرایط فعلی برشمردند که لازم است در اقدامات کمیسیون‌ها و تصمیمات نمایندگان این موارد لحاظ شود.

به گزارش «نماینده»، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز عصر مجلس (۱۹ دی ماه ۹۵) ضمن گرامیداشت سالروز قیام مردم قم در نوزدهم دی ماه ۵۶ گفت: این قیام حرکتی بود که مردم سلحشور و انقلابی قم آن را آغاز کردند و این قیام یک حرکت جهشی را در انقلاب اسلامی باعث شد.  

وی افزود: حرکت‌هایی که بعدها در آذربایجان و شهرهای دیگر ایجاد شد پیرو حرکت انقلابی مردم قم بود و در اینجا یاد شهدای این قیام بزرگ را گرامی می‌داریم و به ارواح مطهرشان درود می‌فرستیم.  

رئیس مجلس شورای اسلامی امروز رهبر معظم انقلاب در زمینه قیام ۱۹ دی بیانات بسیار ارزشمندی را داشتند و به نظر من بسیار ضروری است که آحاد ملت و همچنین نمایندگان مجلس مشروح صحبت‌های ایشان را استماع کنند.  

لاریجانی خاطرنشان کرد: بیانات امروز رهبر معظم انقلاب هم برای عموم مردم و هم برای مسئولین کشور ارزشمند، دقیق و راهگشا بود. به ویژه در بخشی که عناصر اقتدار کشور را در شرایط فعلی برشمردند که این بخش بسیار پراهمیت بود که روی ایمان دینی و معرفت دینی و همچنین پیشرفت‌های علمی و فناورانه و اقتصاد پویا به عنوان ۴ رکن مهم تاکید کردند.  

وی در پایان گفت: لازم است تا به این موضوع در دولت و هم در مجلس توجه خاص صورت پذیرد و امیدواریم اقداماتی که کمیسیون‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و بخش‌های مختلف کمیسیون تلفیق در این زمینه صورت داده‌اند و تصمیماتی که نمایندگان گرفته‌اند در همین ممشا قرار داشته باشد و اگر هم لازم باشد تا در جاهایی ما تاکیدات بیشتری داشته باشیم تاکید خواهیم کرد.  

نظر شما