شناسهٔ خبر: 131899 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

منابع پایدار مقابله با سوانح به یک درصد افزایش یافت

مجلس 43 مجلس مقرر کرد که در راستای تأمین منابع پایدار در زمینه مقابله با حوادث و سوانح، ۰/۵% مندرج در قانون امور گمرکی به ۱% افزایش یافته و منابع حاصله پس از واریز به خزانه در قالب بودجه سنواتی در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گیرد.

به گزارش «نماینده» نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی نوبت صبح امروز شنبه ۱۸ دی به بررسی ماده ۹۲ گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه پرداختند.

در جریان این ماده که به تصویب نمایندگان مجلس رسید، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به منظور افزایش ضریب ایمنی و تاب‌آوری جامعه، پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از حوادث و سوانح، ارائه خدمات بشر دوستانه در قالب قوانین بودجه سنواتی به حفظ و ارتقاء سرمایه اجتماعی با استفاده از توان و ظرفیت‌های مردمی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی مردم کمک کرده و به توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات کشور با هدف اقدامات پیشگیرانه و آمادگی برای پاسخگویی سریع و به موقع به حوادث و سوانح کشور بپردازد.

همچنین نمایندگان مجلس مقرر کردند که جمعیت هلال احمر در این راستا آگاهی‌های عمومی به ویژه آموزش‌های همگانی جهت کاهش خطرپذیری و افزایش تاب‌آوری جامعه در مقابل حوادث و سوانح را افزایش دهد.

به علاوه در راستای تأمین منابع پایدار در زمینه مقابله با حوادث و سوانح، ۰/۵% مندرج در ماده(۱۶۳) قانون امور گمرکی به ۱% افزایش پیدا نموده و منابع حاصله پس از واریز به خزانه در قالب بودجه سنواتی در اختیار جمعیت هلال احمر قرار می‌گیرد.

نظر شما