شناسهٔ خبر: 131893 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت فضای زیاد برای مانور در بودجه سال آینده ندارد

عزیزی محمد عزیزی گفت: درآمدهای دولت از مالیات، نفت، جرائم و غیره در سال آینده نزدیک به ۲۷۶ هزار میلیارد تومان است که امکان تحقق کامل آن نیست و فضای مانور دولت برای سال ۹۶ فقط نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش «نماینده» محمد عزیزی نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی، گفت: با نگاهی اجمالی به بودجه سال ۹۶ محدودیت‌های آن به وضوح مشخص می‌گردد.

وی افزود: از بودجه سال آینده حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان صرف حقوق و دستمزد کارکنان فعلی و بازنشستگان خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ تصریح کرد: از مبلغ بودجه سال آینده ۱۲ هزار میلیارد تومان هم صرف بازپرداخت اصل و سود اوراق بدهی مختلف خواهد ش که اجباراً باید انجام گیرد.

عزیزی خاطرنشان کرد: با احتساب پول یارانه‌ها، خرید کالا، خدمات و کمک‌های بلاعوض مجموعاً برآورد هزینه‌های جاری را به ۲۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

این نماینده مجلس اظهار داشت: درآمدهای دولت بابت مالیات، نفت، جرائم و غیره  در سال آتی نزدیک به ۲۷۶ هزار میلیارد تومان است که امکان تحقق کامل آن وجود ندارد، تنها  حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان فضای سیاستگذاران دولت برای سال ۹۶ خواهد بود.

عزیزی تصریح کرد: سابقه نشان داده با وضعیت فعلی تحقق ۴۰ هزار میلیارد تومان هم قطعیت نخواهد داشت.

نماینده مردم ابهر اضافه کرد: این رقم زمانی محدودیت را کاملا نمایان می‌کند که گفته شود برای تکمیل پروژه‌های عمرانی کشور بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد تومان پول مورد نیاز است.

عزیزی تاکید کرد: در واقع دولت فضای زیادی برای مانور در بودجه سال آینده ندارد ضمنا در خصوص آغاز پروژه‌های جدید نیز سیاست‌گذاری خاصی نمی‌تواند داشته باشد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ تصریح کرد: بهترین کار دولت برای نجات از محدودیت‌های بودجه‌ای اصلاحات ساختاری به منظور افزایش بهره‌وری و کاستن از هزینه‌های غیرضروری است.

نظر شما