شناسهٔ خبر: 131862 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حساب‌های قوه قضائیه قانونی اعلام شد اما دولت هنوز شفاف‌سازی نکرده

ابراهیمی عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه حساب‌های قوه قضائیه قانونی و مشروع اعلام شد اما دولت هنوز شفاف‌سازی نکرده است، گفت: نهادهای نظارتی باید از پیشنهاد رئیس‌جمهور برای شفاف‌سازی دخل‌وخرج دولت استفاده کنند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به لزوم شفافیت مالی مدیران و مخالفت نماینده دولت با این طرح مجلس، اظهار داشت: شفاف‌سازی امری لازم و ضروری برای جامعه است و مردم توقع دارند که دستگاه‌های دولتی دخل‌وخرج‌شان شفاف باشد و اگر همه قوا این کار را انجام دهند، بسیار شایسته است.

ابراهیمی با بیان اینکه حساب‌های قوه قضائیه اخیراً از سوی وزیر اقتصاد و بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس قانونی و مشروع اعلام شد، افزود: این مسئله دیگر جای بحث ندارد، اما این شفاف‌سازی مالی هنوز درباره دولت اتفاق نیفتاده است.

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: در حال حاضر نیروهای نظارتی باید بر لزوم شفاف عمل کردن دولت تمرکز کنند و این درباره حقوق‌های نجومی، مسئله دخل‌وخرج دولت و بحث یارانه‌ها و افزایش قیمت سوخت صدق می‌کند.

وی ادامه داد: برخی معتقد هستند که هزینه‌های دولت افزایش پیدا کرده و از این‌رو دولت باید شفاف کند که این هزینه‌ها در کجا خرج شده است، لذا دستگاه‌های نظارتی باید از پیشنهاد رئیس‌جمهور برای آمادگی جهت شفافیت مالی استفاده کنند.

ابراهیمی در همین زمینه به لزوم شفاف شدن اقدامات در پرونده حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور اشاره کرد و افزود: اگر این مسائل شفاف شود، فرصت خوبی برای آرامش‌خاطر جامعه خواهد بود و دغدغه مردم از این لحاظ کم می‌شود.

نظر شما