شناسهٔ خبر: 131829 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

آنکارا به روابط با واشنگتن در دوران ترامپ خوشبین است

کورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه با تاکید بر اینکه کشورش به روابط میان آنکارا – واشنگتن در دوران ترامپ خوشبین است، گفت که مهمترین مساله برای ما بازگرداندن فتح الله گولن به ترکیه است.

به گزارش «نماینده»   به نقل از حریت، نعمان «کورتولموش»، معاون نخست وزیر ترکیه در مصاحبه با حریت اعلام کرد که کشورش نسبت به روابط میان آنکارا – واشنگتن در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا خوشبین است.

«کورتولموش» همچنین ضمن ابراز امیدواری نسبت به بازگردانده شدن «فتح الله گولن» و توقف همکاری با کردهای سوریه در دوران ریاست جمهوری ترامپ افزود: ما در حال حاضر روابط تیره ای با ایالات متحده داریم، اما فکر نمی کنم این وضعیت زیاد طول بکشد. به نظرم این تنش ها به زودی برطرف خواهد شد.

معاون نخست وزیر ترکیه در خصوص اولویت های کشورش در فصل جدید روابط میان آنکارا  - واشنگتن در دوره ترامپ افزود: اولین موضوع در خصوص گولن است. یکی از دلایل خوشبینی ما مساله گولن است که هنوز از طریق ارسال پیام های آشکار و پنهان، سعی در رهبری سازمان خود دارد. این مساله یکی از نگرانی های ما در حوزه امنیت ملی است.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص گولن افزود: حتی اگر وی فورا بازگردانده نشود هم امیدوارم در راستای همکاری های قضایی ما (با آمریکا) به زودی دستگیر شود.

نظر شما