شناسهٔ خبر: 131804 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بحران امنیت در اروپا معلول سیاست یک بام و دوهوای غرب است 

سیمبر دکتر رضا سیمبر معتقد است که بحرانهای امنیتی جاری در اروپا معلول سیاست یک بام و هوای غرب در قبال گروههای تروریستی است.

به گزارش «نماینده» دکتر «رضا سیمبر» استاد روابط بین الملل دانشگاه گیلان اظهار داشت: غرب در قبال دو مقوله حقوق بشر و تروریسم سیاستی یک بام و دو هوا دارد. سیاست غرب در مبارزه با تروریسم بر اساس منافع تنگ نظرانه آن تعریف می شود. از این رو کشورهای غربی از تروریستها استفاده ابزاری می کنند. بازتاب این سیاست دوگانه خود را در قالب بحران امنیت در اروپا نشان داده است.

دکتر سیمبر در ادامه افزود: درون مایه های ایجاد و استمرار بحران امنیت در داخل غرب نیز وجود دارد. یکی از این درون مایه ها، برخورد تبعیض آمیز غرب با شهروندان، خصوصا مهاجرین و تقسیم شهروندان به شهروند درجه یک و درجه دو است. غرب باید از یک سو سیاست خود را در مبارزه با تروریسم تغییر دهد و از سوی دیگر، سیاست داخلی خود را نیز در برخورد با مهاجرین اصلاح کند.

وی در پایان تاکید کرد : هم اکنون، با شکستی که تروریستها در حلب و موصل متحمل شده اند، اروپا اولین محل بازگشت آنها محسوب می شود. اگر غرب طبق همین روال به سیاست داخلی و خارجی ادامه دهد، در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز به مانند سال ۲۰۱۶ میلادی شاهد حلول بحران امنیت در کالبد آن خواهیم بود.

نظر شما