شناسهٔ خبر: 131561 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شرکت «دوو» در ایران کارخانه کشتی‌سازی احداث می‌کند

کشتی سازی دوو شرکت کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو، توافقنامه ای را با ایران به امضاء رسانده که به موجب آن یک کارخانه کشتی سازی در ایران احداث خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» به نقل از پایگاه خبری «یانهاپ»، شرکت کشتی سازی و مهندسی دریایی  «دوو» که بعنوان یکی از شرکت های صاحب نام کره ای در این عرصه محسوب می شود، اعلام کرد، موافقتنامه ای را با ایران به منظور همکاری در توسعه کشتی سازی امضاء کرده است.  

بر اساس شرکت «دوو» توافقنامه ای را با سازمان نوسازی و توسعه صنعت ایران امضاء کرد، و در راستای آن قرار است یک کارخانه کشتی ساز و تجهیزات مرتبط با آن در ایران راه اندازی شود.  

همچنین طرف ایرانی خواهان فاینانس از سوی دولت کره جنوبی است و نیز انتقال فناوری مرتبط با کشتی سازی و راه اندازی آن از سوی شرکت «دوو» است.

بر همین اساس، شرکت کشتی سازی و مهندسی دریایی «دوو»   اعلام کرد، این قرار داد موجب ورود به بازار کشتی سازی ایران و نیز صادرات تجهیزات مرتبط به این کشور می شود.

البته از سال ۱۹۸۳ میلادی به بعد، شرکت کشتی سازی «دوو» ۳۸ سفارش به ارزش یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار از شرکت های دولتی ایران از جمله شرکت ملی نفتکش ایران داشته است.

در همین حال، صنعت کشتی سازی کره طی سالهای اخیر به دلیل کاهش ثبت سفارشات با بحران جدی روبرو شده و شماری از کارمندان این حوزه با تعدیل نیرو و یا مرخصی های اجباری بدون حقوق روبرو شده اند.

نظر شما