شناسهٔ خبر: 131557 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اردوغان: به یکپارچگی عراق پایبند هستیم

اردوغان.jpg حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز جمعه در گفتگوی تلفنی با رجیب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه بر اهمیت حاکمیت عراق و از بین بردن تنش ها میان طرفین در اسرع وقت تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه ای اعلام کرد: العبادی و اردوغان عصر جمعه به صورت تلفنی گفتگو کردند و نخست وزیر ترکیه در این گفتگو پیروزی های نیروهای عراقی در نبرد علیه گروه تروریستی داعش در عملیات آزادسازی موصل را تبریک گفت و بر حمایت آنکارا از عراق و یکپارچگی خاک این کشور تاکید کرد.

اردوغان افزود: ترکیه به پیروزی قریب الوقوع نیروهای عراقی در موصل چشم دوخته است و این پیامی است برای کسانی که به دنبال از بین بردن روابط برادرانه بین دو کشور هستند.

رئیس جمهور ترکیه بر اهمیت ادامه مبارز با گروه های تروریستی در عراق و سوریه از طریق همکاری تاکید کرد و گفت: اتحاد و ثبات کشورهای همسایه اولویت ما است.

از سوی دیگر العبادی بر اهمیت حاکمیت یکپارچه عراق و از بین بردن تنش در اسرع وقع ممکن و حل و فصل آن از طریق تمرکز بر تلاش ها برای مبارزه با تروریسم و همکاری سازنده در زمینه های مختلف بر اساس روابط برادری و حسن همجواری و احترام متقابل تاکید کرد.

وی اهمیت همکاری میان ملت های منطقه در مبارزه با تروریسم را یادآور شد و گفت: قانون اساسی عراق اجازه نمی دهد هیچ طرفی از خاک عراق استفاده کند.

نخست وزیر عراق ادامه داد: ما برای ایجاد امنیت و رفاه برای تمام اقشار ملت عراق تلاش می کنیم و در تلاشیم تمام مناطق کشور تحت کنترل نیروهای ملی عراقی باشد.

   

نظر شما