شناسهٔ خبر: 131531 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سایت اسرائیلی: لغو سیاست جدایی غزه از کرانه باختری، حماس را قوی‌تر می‌کند

کماندوهای حماس یک وبگاه صهیونیستی در گزارشی به تسهیلات اخیر مصر در قبال نوار غزه اشاره کرد و گفت :در صورتی که حساب جدایی نوار غزه از کرانه باختری کنار گذاشته شود، بر قدرت حماس افزوده می‌شود.

به گزارش «نماینده»، پایگاه صهیونیستی «واللا» در خبری اعلام کرد ارتش مصر اخیرا در اقدامی غیرمنتظره اجازه داد مصالح ساختمانی به صورتی بی‌سابقه و در حجم زیاد وارد نوار غزه شود و برخلاف گذشته، گذرگاه رفح را در یک ماه ۱۳ روز باز گذاشت.

در ادامه این گزارش آمده است: امنیت اسرائیل در ابتدا گمان می‌کرد هدف از بازگشایی گذرگاه رفح، کاستن از رنج مردم نوار غزه است اما بعدا مشخص شد هدف این کار، انتقام گرفتن از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بوده است.

واللا افزود: این اقدام، برخلاف سیاست‌های اسرائیل انجام شده که حساب نوار غزه و کرانه باختری را کاملا از هم جدا می‌کند تا به حکومت حماس در نوار غزه ضربه بزند؛ ورود مصالح ساختمان‌سازی به نوار غزه فقط با هماهنگی تشکیلات خودگردان و تحت نظارت اسرائیل و سازمان ملل انجام می‌شود تا مانع از رسیدن آنها به دست شاخه نظامی حماس شوند.

این وبگاه صهیونیستی تصریح کرد: بیم و ترس فعلی امنیت اسرائیل آن است که این اقدام مصر می‌تواند به صورتی غیرمستقیم بر بهبود جایگاه حماس در منطقه و سوق دادن این جنبش به سمت ساخت اسلحه و حفر تونل‌های بیشتر با مصالح وارد شده، شود.

در پایان این گزارش آمده است: منابع سیاسی و امنیتی اسرائیل با نگرانی تمام، اقدام یاد شده قاهره را دنبال می‌کنند؛ اقدامی که می‌تواند بر قدرت حماس در نوار غزه بیفزاید و حکومت اسرائیل از سوی دیگر نمی‌خواهد به روابطش با مصر ضربه بزند زیرا آن را متحدی مهم برای خود می‌داند.

نظر شما