شناسهٔ خبر: 131418 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مخالفت با عدم پرداخت مابه التفاوت توسط بیمه شده در صندوق بازنشستگی

مجلس.jpg ماده ۳۹ لایحه برنامه ششم که مقرر می داشت کلیه سوابق بیمه پردازی فرد در صندوق بازنشستگی جدید بدون پرداخت مابه‌التفاوت از سوی بیمه‌شده پذیرفته شود، به علت بار مالی برای دولت، با موافقت نمایندگان مجلس حذف شد.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه به ارجاع ماده ۳۸ آن به کمیسیون تلفیق جهت رفع ایرادات رأی دادند.  

این ماده، مجموع ناخالص پرداختی ماهانه به مدیران دستگاههای اجرایی را حداکثر رقمی معادل یک و نیم برابر حداکثر حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت به کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین کرده بود.

همچنین وکلای ملت در ادامه، با پیشنهاد حذف ماده ۳۹ لایحه موافقت کردند.

این ماده به کلیه کارکنان دستگاههای اجرایی اجازه می داد که در طول خدمت، یک بار نسبت به تغییر صندوق بازنشستگی خود اقدام کنند، به علاوه صندوق مبدأ را مکلف می کرد که کسورات بیمه ای فرد را به روز رسانی کرده و به صندوق مقصد منتقل کند.

ماده ۳۹ لایحه برنامه ششم در ادامه، مقرر می داشت که کلیه سوابق بیمه پردازی فرد در صندوق جدید بدون پرداخت مابه‌التفاوت از سوی بیمه‌شده پذیرفته شود که نمایندگان به علت بار مالی تصریح شده در این بخش برای دولت، با پیشنهاد حذف کل ماده موافقت کردند.

نظر شما