شناسهٔ خبر: 131357 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

قوه قضائیه مسئول عملکرد مالی دولت نیست

پورمحمدی/2 قوه قضائیه مسئول عملکرد مالی دولت نیست بلکه دیوان محاسبات مسئول است.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت بدهی بابک زنجانی گفت: وقتی دیوان عالی حکم را تایید می کند به طور طبیعی حکم به اجرای احکام برمی گردد. اموال جدیدی از زنجانی ندیدیم و معرفی هم نشده است با این حال امیدواریم سر عقل بیاید و بدهی هایش را پرداخت کند در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد هم اعلام شد هنوز مبلغی از پرداخت بدهی اضافه نشده است.

وی در خصوص اظهارات وکیل زنجانی مبنی بر اینکه نسبت به حکم صادره پس از ابلاغ اعاده دادرسی می کند، گفت: باید پول را برگردانند و وکیل وی هم به جای دست و پا زدن و اعاده دادرسی پول ملت را برگرداند.

وزیر دادگستری در ادامه و  در خصوص وظایف سرپرست دفتر حقوق شهروندی در وزارت دادگستری گفت: سرپرست وظیفه دارد مسائل حقوقی را رصد و پیگیری کند ضمن اینکه انتشار منشور حقوق شهروندی راه ما را هموارتر می کند. نیاز داریم به حقوق شهروندی و آشنایی به قوانین و مقررات به حقوق هم احترام گذاشتن تعبیر سیاسی بودن و منافع تبلیغاتی کم لطفی است حقوق مردم همیشه مهم است.

 وی در ادامه و در خصوص پرونده فیش های نجومی گفت: هیچ قوه ای بر قوه دیگری نمی تواند شرط بگذارد وظیفه ای در رابطه با دولت مطرح بود و دولت نیز تلاش کرد وظیفه خود را انجام دهد که خوب هم عمل کرد. قوه قضائیه مسئول عملکرد مالی دولت نیست بلکه دیوان محاسبات مسئول است. سازمان بازرسی هم به چیزی رسیده طبق قانون پیگیری کند و همه تلاش کردیم به نظام اداری خود توجهی کنیم.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه نظام اداری کشور باید اصلاح شود، گفت: ضعف های بسیاری وجود دارد و دستاورد خوبی هم در این زمینه وجود نداشته است و همین حقوق ها نشان داد دستاوردمان کم بود، با این حال دولت به کم توجهی خود اعتراف و عذر خواهی کرد و تلاش فراوانی برای جبران انجام داد که باید قدردانی کرد. دولت با عزم جدی وارد این مسئله شد به مجلس پیشنهاداتی داد سقف حقوق تعیین کرد و با جدیت اجرا می شود. قرار بر اصلاح است نه اینکه چند نفری مجازات شوند.

نظر شما