شناسهٔ خبر: 131330 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ماده مربوط به چگونگی افزایش سرمایه‌ برخی بانک‌ها به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

مجلس43 نمایندگان ملت، ماده ۲۲ لایحه برنامه ششم را که به دولت اجازه می داد به‌منظور افزایش سرمایه بانک‌های کشاورزی، ملی، سپه و پست بانک اقداماتی انجام دهد، به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز شنبه چهارم دی در ادامه بررسی مواد لایحه برنامه ششم توسعه پس از بحث و بررسی درباره ماده ۲۱ آن به پیشنهاد حذف آن رأی موافق دادند.

این ماده که بانک مرکزی موظف را می‌کرد به منظور کاهش هزینه های عملیاتی و تسهیل اجرای صحیح عقود، ۱۲ نوع قرارداد با ماهیت های متفاوت غیرانتفاعی، مبادله ای با سود معین، مشارکتی با سود متغیر و سرمایه گذاری مستقیم را متناسب با نیازهای تمامی مشتریان بانکی حداکثر در شش نوع قرارداد تجمیع کند با ۱۵۵ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ رأی نمایندگان مجلس از لایحه برنامه پنج ساله ششم حذف شد.

همچنین ماده ۲۲ این لایحه نیز پس از بحث و بررسی و پیشنهادهای نمایندگان و سخنان موافقان و مخالفان برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.

نمایندگان ملت با ۱۴۹ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۷ رأی، بازگشت ماده مذکور را که به دولت اجازه می داد به منظور افزایش سرمایه بانک های کشاورزی، ملی، سپه و پست بانک اقداماتی انجام دهد، مصوب کردند.

نظر شما