شناسهٔ خبر: 131208 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پورابراهیمی: دولت نباید این‌گونه با مجلس سخن بگوید

پورابراهیمی/43 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه نماینده دولت به‌گونه‌ای سخن می‌گوید که گویی سخنان نمایندگان درباره لایحه برنامه ششم بر اساس اطلاعات کامل صورت نمی‌گیرد، گفت: دولت نباید به خود اجازه دهد با مجلس این‌گونه سخن بگوید.

به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه اول دی‌ماه و در جریان بررسی ماده ۱۰ لایحه برنامه ششم توسعه در واکنش به سخنان دژپسند نماینده دولت و معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آقای دژپسند مطالبی در صحن علنی مطرح کردند که خلاف‌واقع است.

وی افزود: ایشان به‌نحوی سخن می‌گویند که گویی توضیحات رئیس کمیسیون اقتصادی بر اساس اطلاعات کاملی عنوان نشده است؛ دیروز هم رئیس سازمان برنامه و بودجه در مجلس نکاتی گفت که قابل‌قبول نبود؛ چرا که اعلام کرد مجلس التفاتی به زمان ارائه لایحه بودجه ندارد که این سخن بی‌حرمتی به مجلس بود و ما از رئیس مجلس خواستیم جلوی این‌نوع صحبت‌ها درباره مجلس را بگیرد.

پورابراهیمی خطاب به معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: مصوبه سال ۹۰ قانون سلامت اداری و مقابله با فساد با ۵ سال تأخیر از سوی سازمان برنامه و بودجه به‌اجرا درآمده است. چرا می‌گویید اجرا شده است؟ زیرا اجرا نشده است. چرا این‌گونه در صحن علنی سخن می‌گویید؟ حال می‌خواهید صحبت‌های ما را اصلاح کنید؟

وی ادامه داد: هنوز برخی آیین‌نامه‌های قانون بهبود محیط کسب‌وکار سال ۹۰ را هنوز عملیاتی نکرده‌اید بعد می‌گویید اجرا کرده‌اید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خطاب به نماینده دولت گفت: شما قرار بود پایگاه ملی اطلاع‌رسانی را راه‌اندازی کنید، اما آن را در سال ۸۶ تبدیل به سامانه اطلاع‌رسانی کردید که هیچ کس هم مکلف نیست اطلاعات خود را وارد آن کند.

وی تصریح کرد: اگر نمایندگان مطلبی در واکنش نمی‌گویند، دولت نباید به خود اجازه دهد این‌گونه با مجلس سخن بگوید؛ آقای دژپسند! اطلاعات خود را اصلاح کنید.

نماینده مردم کرمان در مجلس در پایان از علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که اداره مجلس را برعهده داشت خواست این تذکر را بررسی کرده و در صورت لزوم به دولت اخطار داده شود.

 علی مطهری در پاسخ گفت: قاعدتاً دولت پاسخی دارد ولی ان‌شاءالله این تذکر را رعایت می‌کنند.

گفتنی است فرهاد دژپسند در فرصت اعلام‌نظر درباره یکی از پیشنهادهای نمایندگان درباره ماده ۱۰ لایحه برنامه در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در صحبت‌های ما قصد توهین به نمایندگان نبود و اگر من به عنوان مثال گفتم که سامانه در سال ۸۶ ایجاد شده یا قانونی در سال ۹۰ تصویب شده است یعنی در این باره قانون داریم و چیزی دیگری بر آن اضافه نکنیم و کمیسیون تلفیق هم به همان قانون قبل استناد کند.

نظر شما