شناسهٔ خبر: 131177 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مجلس پیشنهادات نمایندگان درخصوص لایحه برنامه ششم توسعه را مورد توجه قرار می دهد

مجلس.jpg رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطاری مبنی بر لزوم مطرح شدن پیشنهادات نمایندگان، گفت: مجلس پیشنهادات نمایندگان درخصوص لایحه برنامه ششم توسعه را مورد توجه قرار می دهد.

به گزارش «نماینده»، بهروز نعمتی در نوبت عصر امروز (سه‌شنبه ۳۰ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۸۵ آن گفت: سمت نماینده قائم به شخص است و قابل واگذاری نیست؛ همانگونه که در ابتدای تذکر عرض کردم، در حال رای گیری ۱۱۰ ماده بدون اظهارنظر نمایندگان هستیم، شما متذکر شدید موادی که دارای ایراد است به کمیسیون ارجاع خواهید داد و در کمیسیون نظر و پیشنهاد نمایندگان بررسی می شود، اما این کار انجام نشد. تقاضا دارم در این رابطه هیات رئیسه شأن نمایندگان را حفظ کرده و موادی که دچار اشکال است را به کمیسیون ارجاع دهد تا رفع ابهام شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: تقاضا می‌کنم با سعه صدر بیشتر با نمایندگان همکاری لازم را داشته باشید زیرا نمایندگان تنها به کمیسیون تلفیق محدود نمی شوند و در این باره نمایندگان دیگر هم باید نظر خود را ارائه کنند.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: موادی را که لازم بود به کمیسیون تلفیق ارجاع دهیم نمایندگان می توانستند پیشنهادات جدیدی را در مورد آنها ارائه دهند؛ از این به بعد هر ماده ای که به کمیسیون ارجاع شود، نمایندگان نیز می توانند در مورد آن نظر دهند؛ اظهارات شما قابل قبول است، در این رابطه اقدام خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اظهارات شما در رابطه با عدم ارائه پیشنهادات نمایندگان درست نیست، زیرا از دیروز تا هم اکنون تمامی وقت صحن علنی در مورد ماده ۶ برنامه ششم صرف شده و در این رابطه پیشنهادات متعددی از سوی نمایندگان مطرح شده که حتی اکثر آنها مکتوب بوده است، بنابراین ایرادی در این خصوص وجود نداشته است.

نظر شما