شناسهٔ خبر: 131157 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عوارض آلودگی واحدهای تولیدی به نسبت جمعیت بین شهرداری ها توزیع می گردد

مجلس43 نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند عوارض آلودگی واحدهای تولیدی در هر شهرستان به نسبت جمعیت بین شهرداری ها و دهیاری های همان شهرستان توزیع شود.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۳۰ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه ششم توسعه با اعمال تغییراتی با بند ج ماده ۶ این لایحه موافقت کردند.

در بند ج اصلاح شده ماده ۶ این لایحه آمده است که عوارض آلودگی واحدهای تولیدی موضوع بند(الف) و تبصره(۱) ماده(۳۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده در هر شهرستان به نسبت جمعیت بین شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری های(برای روستاهای فاقد دهیاری) همان شهرستان توزیع می‌گردد. در صورتی که آلودگی واحدهای بزرگ تولیدی(پنجاه نفر و بیشتر) به بیش از یک شهرستان در یک استان سرایت کند، عوارض آلودگی براساس سیاستهای اعلامی سازمان به نسبت تاثیرگذاری، در کمیته ای مرکب از رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و فرمانداران شهرستان های ذیربط، مدیرکل محیط زیست و مدیرکل امور مالیاتی استان بین شهرستان های متاثر توزیع می‌شود.

همچنین در تبصره این بند نیز آمده است که در صورتی که شهرستان های متأثر از آلودگی در دو یا چند استان واقع شده باشند، اعضاء کمیته توزیع کننده عوارض آلودگی واحدهای بزرگ(پنجاه نفر و بیشتر) متشکل از نماینده سازمان، روسای سازمانهای برنامه و بودجه استانهای ذیربط، نماینده سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده اداره کل مالیاتی براساس سیاستهای اعلامی سازمان اقدام به توزیع عوارض آلودگی خواهند کرد.

گفتنی است پس از بررسی بند ج ماده ۶ این لایحه نمایندگان با ماده ۶ پس از اصلاحات صورت گرفته با ۱۳۹ رأی موافق، ۸۲ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند

نظر شما