شناسهٔ خبر: 131031 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

«رفت» و «برگشت» امیدی‌ها برای رأی به لایحه برنامه ششم

فراکسیون امید اعضای فراکسیون امید مجلس که در جلسه صبح امروز این فراکسیون تصمیم گرفته بودند با کلیات لایحه برنامه مخالفت کنند، پس از توضیحات رئیس مجلس، تصمیم‌شان را تغییر دادند.

به گزارش «نماینده»، اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) پیش از آغاز نشست علنی پارلمان برای بررسی کلیات لایحه برنامه ششم توسعه، تشکیل جلسه دادند و در آن جلسه اعضای این فراکسیون خواهان بازگشت این لایحه به کمیسیون تلفیق مجلس و اعمال اصلاحاتی در لایحه برنامه ششم توسعه شدند.

اعضای این فراکسیون معتقد بودند موادی در کمیسیون تلفیق به لایحه برنامه ششم توسعه اضافه شده که اجرایی نیست.

بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس در این باره گفته بود: اعضای فراکسیون امید تأکید داشتند موادی در کمیسیون تلفیق مجلس به لایحه برنامه ششم توسعه اضافه شده که نیاز به اصلاح دارد. برای مثال در کمیسیون تلفیق ۵۸۵ هزار میلیارد تومان بودجه جاری به برنامه توسعه ششم اضافه شده که مغایرل سیاست اقتصاد مقاومتی است.

سخنگوی فراکسیون امید تصریح کرده بود: متأسفانه به جای اضافه شدن مواد مهمی به لایحه برنامه ششم توسعه، موادی که اولویت لازم را ندارد به این لایحه اضافه شده است. از این رو ما خواهان بازگشت این لایحه به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی هستیم تا اصلاحات لازم در این لایحه اعمال شود.

پس از این تصمیم فراکسیون امید برای رأی ندادن به کلیات لایحه برنامه ششم توسعه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات برنامه ششم در صحن علنی در حالی که گویا از تصمیم اعضای فراکسیون امید مجلس برای عدم رأی به کلیات برنامه ششم مطلع شده بود، در سخنان کوتاهی و در پاسخ به سخنان محمدعلی وکیلی عضو فراکسیون امید، گفت: البته بنده این موضوع را اعلام کنم که اگر نمایندگان مجلس به کلیات برنامه ششم توسعه رأی ندهند، این لایحه از دستور کار مجلس خارج شده و بایگانی می شود و دولت باید مجدداً لایحه برنامه ششم را تقدیم مجلس کند، این گونه نیست که با عدم رأی دادن به کلیات برنامه ششم، این لایحه مجدداً به کمیسیون تلفیق بازگردد.

پس از این سخنان رئیس مجلس، حدود ۵۰ نفر از اعضای فراکسیون امید پارلمان در گوشه‌ای از مجلس به رایزنی درباره این موضوع پرداختند.

سپس یکی از بانوان عضو فراکسیون امید مجلس اعلام کرد: ما به این نتیجه رسیدیم به کلیات لایحه برنامه ششم رأی دهیم اما برخی از مواد را در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه حذف می‌کنیم.

نظر شما