شناسهٔ خبر: 130925 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سانحه ریلی سمنان را تا رسیدن به وضعیت ایمن دنبال کنیم

محمدحسین فرهنگی/43 نماینده تبریز در مجلس با اشاره به اینکه ترمز قطارها در روسیه که دمای میانگین آن از دمای میانگین ایران بسیار پایین‌تر است یخ نمی‌زند، گفت: باید موضوع سانحه ریلی را تا رسیدن به وضعیت ایمن دنبال کنیم.

به گزارش «نماینده»، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۲۴ آذر) در صحن علنی مجلس و پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره حادثه ریلی استان سمنان گفت: هر ساله جمعیت بسیاری از آذربایجان در سالروز شهادت امام رضا (ع) به مشهد می‌روند و برخی مسافران قطار حادثه‌دیده تبریز - مشهد برای اولین بار به این سفر می‌رفتند.

وی ادامه داد: در میان قربانیان حادثه نوجوانی بود که خداوند او را پس از ۱۴ سال به پدر و مادرش عطا کرده بود که هر سه قربانی شدند و یا پدری همسر و دو فرزند و مادر و مادر همسر خود را در این سانحه از دست داد.

فرهنگی با طرح این پرسش که معنای بی‌اعتبار شدن اخطار سیستم ATC در این سانحه، چیست؟ معنای خارج کردن دستی سیستم از حالت اضطرار چیست؟ معنای توقف قطار جلویی به علت یخ زدن سیستم ترمزهایش چیست؟

وی با اشاره به اینکه بزرگترین شبکه ریلی دنیا در روسیه قرار دارد که میانگین دمای آن بسیار از میانگین دما در کشور ما پایین‌تر است، خاطرنشان کرد: بخشی از این شبکه ریلی در روسیه در سیبری قرار دارد اما چنین اتفاقاتی در آنجا نمی‌افتد.  

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، شرایط به وجود آمده در سانحه ریلی قطار تبریز - مشهد را موجب زیر سؤال بردن ایمنی حمل‌ونقل ریلی کشور خواند و گفت: تأکید می‌کنم که همه این موضوع را به صورت یکپارچه تا رسیدن به وضعیت ایمن دنبال کنیم و ما طرحی در این باره آماده کرده‌ایم که باید اعلام وصول شود.

نظر شما