شناسهٔ خبر: 130705 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

امیدواریم " زنجانی" بدهی مربوط به نفت را بدهد

بابک زنجانی43 وکیل شرکت نفت : ملاک ما برگشت اموال بیت المال است و امیدواریم"بابک زنجانی "بدهی مربوط به نفت را بپردازد.

به گزارش «نماینده» غلامرضا مهدوی در واکنش به تائید حکم اعدام زنجانی افزود:‌ اعدام بابک زنجانی بدون بازگشت اموال وزارت نفت سودی ندارد اما ما تابع رای و نظر دستگاه قضا هستیم. امیدواریم 
وی در پاسخ به این سوال که وزارت نفت با شرکای خارجی زنجانی در ایران ارتباط برقرار کرده است یا خیر؟ افزود: حدود دو ماه پیش چند نفر از شرکای خارجی وی به ایران آمدند و نمایندگانی از وزارت نفت با آنها دیدار داشتند که البته این ملاقات بی نتیجه ماند.
وکیل شرکت نفت گفت: در حال حاضر اموال داخلی بابک زنجانی به وزارت نفت منتقل شده اما فقط یک ششم بدهی متهم ردیف اول پرونده نفتی را پوشش می دهد و این در حالی است که زنجانی نزدیک به ۳ میلیارد یورو بابت وجوه حاصل از فروش نفت در دوران تحریم به وزارت نفت بدهکار است.
مهدوی تاکید کرد:‌ بارها در جلسات متعدد از بابک زنجانی خواستیم که اموال بیت المال را برگرداند اما وی با بهانه های واهی از بازگشت اموال خودداری کرده است اما امیدواریم بدهی نفتی را برگرداند.
دادگاه های رسیدگی به پرونده نفتی در ۲۵ جلسه علنی و ۱ جلسه غیر علنی با حضور بابک زنجانی متهم ردیف اول، مهدی شمس و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم پرونده سال گذشته به ریاست قاضی صلواتی و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد.
بابک زنجانی با حکم دادگاه انقلاب، مفسد فی الارض شناخته و به اعدام، رد مال و جزای نقدی معادل یک چهارم مبلغ رد مال محکوم شد که با ارسال لایحه اعتراضی وکیل مدافع بابک زنجانی به حکم دادگاه، پرونده این متهم برای فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شد.
چند ماه پیش وکیل متهم ردیف اول پرونده نفتی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از اعلام آمادگی شرکای خارجی موکلش برای تودیع وثیقه و فک قرار بازداشت زنجانی خبر داده بود.
اوایل آذر امسال حکم اعدام بابک زنجانی در دیوان عالی کشور تایید شد و البته این حکم برای مهدی شمس و حمید فلاح هروی دو متهم دیگر این پرونده نقض و به شعبه هم عرض ارجاع شد.

نظر شما