شناسهٔ خبر: 130691 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تشریح محور شرق موصل توسط فرمانده یگان دوم نیروی ویژه عراق

فرمانده یگان ویژه عراق فرمانده یگان دوم نیروی ویژه عراق جدیدترین تحولات میدانی محور عملیاتی شرق موصل را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» سرتیپ ستاد «معن السعدی»، فرمانده یگان دوم نیروهای ویژه وابسته به نیروی مبارزه با تروریسم عراق جدیدترین تحولات میدانی محور شرقی موصل را تشریح کرد.

به گفته سرتیپ السعدی پیشروی نیروهای عراقی در محور شرقی به سمت محله‌ها و شهرک‌های واقع در بخش شمال شرقی شهر «موصل»، مرکز استان نینوی، واقع در شمال عراق همچنان ادامه دارد.

السعدی با تاکید بر اینکه هم اکنون ۷۰ درصد از شهرک «الاعلام» آزاد شده و کنترل آن در دست نیروهای ویژه عراق است، از عملیات دقیق و کوبنده نیروی هوایی عراق علیه مواضع و تجمعات داعش داخل شهر موصل خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم که مسئولیت آزادسازی محور شرقی موصل را برعهده دارند، پس از آزادسازی کامل شهرک‌های الشهداء و البرید و ۷۰ درصد از شهرک الاعلام، به سمت محله‌های شمال شرقی موصل درحال پیشروی هستند.

سرتیپ السعدی با تاکید پس از آزادسازی هریک از محله‌های قرار گرفته در این محور، نیروهای مهندسی جهت پاکسازی مناطق آزادشده وارد عمل می‌شوند، افزود: نیروی هوایی نیز به موازات عملیات نیروی زمینی، حملات خود را علیه مواضع داعش در شهرک‌ها و محله‌های شرق موصل به شکل چشمگیری افزایش داده است.

«حیدر العبادی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق هفدهم اکتبر گذشته آغاز عملیات آزادسازی موصل از اشغال داعش را اعلام کرد. این عملیات با پیشروی سریع و چشمگیر نیروهای شرکت کننده در این عملیات همراه بود، به نحوی که اکنون این نیروها در فاصله نزدیکی از شهر موصل قرار دارند.

شهر موصل، دومین شهر بزرگ عراق دهم ژوئن سال ۲۰۱۴ میلادی به اشغال داعش درآمد.

نظر شما