شناسهٔ خبر: 130654 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

بهره برداری از راه آهن همدان تهران تا پایان امسال

نوبخت معاون رئیس جمهور از بهره برداری از ریل گذاری راه آهن تهران همدان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش «نماینده» نوبخت در بازدید از ایستگاه راه آهن ملایر افزود : کار زیرسازی و ریل‌گذاری طبق برنامه زمان‌بندی پیش رفته است و تا آخر امسال و ماه نخست سال آینده انتظار بهره‌برداری از این مسیر می‌رود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد : همواره طرح ها با مشکلات مالی همراه بوده اند اما در مورد راه‌آهن تهران همدان و سنندج ۱۷۲ درصد تخصیص بودجه و ملایر به کرمانشاه هم ۱۷۵ درصد تخصیص مالی داشته‌ایم و هیچ عذری برای این بخش‌ها نباید باشد.
او گفت: در سال ۹۵ برای مسیر تهران همدان و سنندج ۱۴۳ میلیارد تومان و ملایر به کرمانشاه هم ۱۴۲ در قانون بوده که با مصوبه آقای رئیس‌جمهوربا ۱۴۹میلیارد تومان افزایش‌یافته است.
آقای نوبخت بیان کرد: در هر دو بخش ۲۵۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار بوده هرکدام با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته فراتر ازآنچه در بحث پیش‌بینی‌ها بوده اعتبار تخصیص داده‌شده است.
او طرح راه‌آهن را جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد و افزود : با اجرای طرح‌های ریلی مراکز پنج استان همدان، کرمانشاه، ارومیه، رشت و بیرجند به خطوط سراسری متصل می‌شوند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد : گسترش حمل‌ونقل ریلی از اولویت‌های برنامه ششم و سال ۹۶ بودجه حمل‌ونقل ریلی ۷۰ درصد افزایش‌یافته و به سه هزار و۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

نظر شما