شناسهٔ خبر: 130570 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دشمن برای نفوذ و تخریب روحیه انقلابی سرمایه گذاری کرده است

اژه ای/2 معاون اول قوه قضائیه گفت: دشمن ما به شدت بر اینکه امروز وقت انقلابی گری گذشته سرمایه گذاری می کنند.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، معاون اول قوه قضائیه بعداز ظهر امروز در مراسم ۱۶ آذر در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت: در بعضی مقاطع تاریخی اتفاقاتی رخ می دهد که زنده نگه داشتن آن مقطع مهم به شمار می رود که یکی از انها ۱۶ آذر است.

وی با اشاره به نهضت دانشجویی و گرامیداشت آن افزود: بسیاری از دانشجویان ما قبل و بعد از انقلاب به شهادت رسیدند. اما چرا ۱۶ آذر را زنده نگه می داریم به این دلیل است که این روز مبارزه با نفوذ و سلطه بیگانه و هرنوع ظلم داخلی و خارجی بود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: این امور منحصر به یک مقطع تاریخی نیست. ضرورت مبارزه با ظلم در همه مقاطع تاریخی وجود داشته و باید باشد. مبارزه با ظلم باید در همه جریان زندگی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه عدالتخواهی چیزی نیست که در مقطعی مفید و در مقطعی غیر مفید باشد خاطرنشان کرد: ۱۶ آذر را به خاطر اتفاقاتی که در مثل چنین روزی رخ داد گرامی می داریم. امروز دانشجوی دانش خستگی ناپذیر است که می تواند بسیاری از کجی ها را راست کند. امروز دانشجوی بسیجی و وظیفه شناس است که می تواند بسیاری از مفاسد را جلوگیری کرده و در برابر هرنوع بی عدالتی به سر همه ما برای تحقق عدالت فریاد بزند.

معاون قوه قضائیه تصریح کرد: دوست دارم تمام وقتم را در اختیار شما قرار دهم و به صحبت های شما گوش کنم. دوست دارم سوالات بی پرده و چالشی با رعایت اخلاق صورت بگیرد من هم تا جای توان بدون پرده پوشی پاسخ دهم. من هیچ یک از این جمع ها را نامحرم نمی دانم. آنچه را که می دانم شفاف در پاسخ به شما خواهم گفت.

محسنی اژه ای گفت: امروز دشمن ما روی دو چیز فوق العاده سرمایه گذاری می کند. اول روی نفوذ در جهت تاثیرگذاری در تصمیم سازی های مدیران و دوم در مورد تخریب روحیه انقلابی همه مردم به خصوص جوانان. به شدت بر اینکه امروز وقت انقلابی گری گذشته سرمایه گذاری می کنند.

وی گفت: امروز به دنبال آن هستند که جوانان ما را نسبت به ایستادگی، مقاومت و جهاد که دشمن را زمین گیر کرده دچار خدشه کنند و آرام آرام جوانان را به سمت کسل شدن سوق دهند که البته در داخل هم همراهی داشته است.

محسنی اژه ای عنوان کرد: همه تلاش طاغوت این بوده که زشتی و خباثت شیطان را در نظر ما کمرنگ کند. تلاش کرده جنایت های این شیطان بزرگ را به فراموشی سپرده و حساسیت ما را نسبت به آن کمرنگ کند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به هجمه های اخیر علیه قوه قضائیه، گفت: مقدسین در داخل و خارج احساسشان این است که قوه قضاییه قدرت برخورد با آنها را پیدا کرده است و هر فرد مجرمی را به پای میز محاکمه بکشاند.

وی با اشاره به سخن برخی از افراد مبنی بر اینکه چرا دستگاه قضا با آفتابه دزدها برخورد می کند، گفت: از بالاترین مقام تا برخی از دانه درشت ها در زندان هستند و بدون هیچ گونه دغدغه ای با آنها برخورد شده است. برادر رییس قوه قضاییه مورد سوال بود و ایشان به رییس دادگستری گفتند که هیچ ملاحظه ای در مورد برادر من نکنید و هرچه لازم است را انجام دهید.

وی افزود: ایشان دستور دادند در مورد برادر دیگرشان که سوالاتی مطرح بود و به من گفتند آنچه که مرتضوی یا احمدی نژاد گفته است، را بررسی کنید.

اژه ای تصریح کرد: یکی از افراد پرقدرت از لحاظ مالی و سیاسی، آقای هاشمی رفسنجانی است و برخی می گفتند ما اصلا باور نمی کنیم از خانواده ایشان کسی در زندان باشد اما این در حالی است که وقتی دختر ایشان هم در زمانی به زندان رفتند و همزمان پسرشان در بازپرسی بود. همزمان با این موضوعات دو دختر دیگر ایشان به دادسرا در حال رفت و آمد بود.

وی افزود : وقتی آقای رحیمی معاون اول بود بیش از ده جلسه در همان زمان به مرحله بازپرسی رفت. برخی از این جلسات سه چهار ساعت طول می کشید.

اژه ای افزود: آقای احمدی نژاد با تحت تعقیب قرار گرفتن معاون اجراییش به شدت مخالف بود که قوه قصاییه علیرغم این مخالفت ها به موضوع ورود کرد.

نظر شما