شناسهٔ خبر: 130553 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بزک کردن زیاده‌خواهی‌های آمریکا همچنان ادامه دارد

میرکاظمی43 نماینده سایق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه عدم اقدام مناسب از سوی دولت در قبال نقض برجام القاکننده یک بازی هماهنگ با آمریکاست، گفت: بزک‌کردن زیاده‌خواهی‌های آمریکا و دادن آدرس غلط به مردم همچنان ادامه دارد.

به گزارش «نماینده» سیدمسعود میرکاظمی، وزیر سابق دولت نهم با اشاره به تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله علیه ایران در سنای آمریکا اظهار داشت: آسیب جدی علیه انقلاب اسلامی امروز حمله نظامی نیست چرا که دشمنان می‌دانند که نمی‌توانند با کشوری که دارای فناوری دفاعی است مقابله کنند. اما آنچه که می‌تواند حیات ملت ما را به خطر بیندازد عدم مقابله با استعمار و زیاده‌خواهی‌های آمریکا است.

میرکاظمی ادامه داد: این اتفاق امروز با بزک کردن آمریکا و دادن آدرس‌های غلط اقتصادی و نیز گره‌زدن مشکلات اقتصادی مردم به امریکا رخ داده است و این سناریوی بزک کردن آمریکا ادامه داشته چرا که در همین تصویب تحریم‌های ۱۰ ساله علیه ایران برخی به دنبال خاموش‌کردن موج اعتراضات مردمی بوده‌اند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حداقل دستاورد برجام برداشته شدن تحریم‌ها بود یادآور شد: ما امروز شاهد وضع تحریم‌های جدید و تمدید و تشدید آنها هستیم و دولتمردان نیز این مساله را توجیه می‌کنند، همانطور که رئیس جمهور در صحن علنی مجلس مقابله با این نقض برجام را به بعد از اجرای این تحریم‌ها موکول کردند.

وی با اشاره به برخی از موضع‌گیری‌های خوب مسئولان از جمله دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره نقض برجام در تمدید تحریم‌ها خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در جمع فرماندهان نیروی دریایی تاکید کردند که تمدید تحریم‌ها نقض برجام است و صحبتی از موکول کردن این مساله به بعد از اجرای برجام نداشتند.

میرکاظمی با تاکید بر اینکه تعیین سیاست‌های نظام برعهده رهبر انقلاب است و دولت و سایر قوا مکلف هستند که از رهبری اطاعت کنند گفت: این مساله به ویژه درباره آمریکا باید مورد توجه قرار گیرد چرا که فصل ۸ قانون اساسی نیز به این نکته توجه کرده تا دوباره پای استعمار به کشور باز نشود و سرنوشت مردم در سفارتخانه‌های بیگانه رقم نخورد، از این رو رعایت سیاست‌های ابلاغی رهبری قابل تخطی نیست.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه عده‌ای تلاش دارند مطالبات عمومی مردم درباره نقض برجام و تمدید تحریم‌ها را بی‌خاصیت کنند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صد درصد نمایندگان سنای آمریکا به تمدید تحریم‌های ایران رای مثبت دادند و حتی حامیان اوباما نیز آن را تایید کردند این نشان می‌دهد که رژیم آمریکا با تحریم ایران همکاری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکا نقص قطعی برجام است افزود: باید در مقابل این گستاخی آمریکا مقابله جدی صورت گیرد اما متاسفانه تاکنون اینگونه نبوده است و سیاست سست کردن مقابله با آمریکا اجرا شده است.

میرکاظمی تصریح کرد: عدم اقدام مناسب از سوی جمهوری اسلامی در قبال نقض برجام  این را به ذهن مردم متبادر می‌کند که این یک بازی سیاسی هماهنگ با آمریکا است و این منافع ملی را فدای منافع حزبی و جناحی می‌کند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه خواسته منتقدان از رئیس جمهور و مجلس باید مقابله سریع و جدی با این گستاخی آمریکا باشد خاطرنشان کرد: مردم از به تاخیر افتادن این مقابله با آمریکا خاطره خوشی ندارند و در این صورت آنچه بر زمین می‌ماند منافع و فرصت‌های مردم است.

نظر شما