شناسهٔ خبر: 130538 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

 اگربدعهدی‌ها ادامه یابد ضرورتی برای محدودکردن فعالیت هسته‌ای‌ نداریم

نجفی عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: اگر قرار است توافقی نباشد ما هم ضرورتی برای محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای‌مان نداریم و می‌توانیم به همان روال سابق برگردیم.

به گزارش «نماینده» علی نجفی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی براینکه پاسخ قاطعانه‌ای به کارشکنی آمریکایی‌ها در قبال برجام، خواهیم داد، اظهار داشت: بازگشت به فعالیت‌های هسته‌ای‌مان همچون گذشته در قبال بدعهدی آمریکایی‌ها آخرین گزینه است.
 
وی با بیان اینکه گزینه و روش های مختلفی وجود دارد برای اینکه بتوانیم در عین مخالفت و مقابله با بدعهدی و نقض صورت گرفته  از این توافقنامه دفاع کنیم، افزود: در بندهای پایانی برجام سازوکارهایی پیش‌بینی شده است که در صورت نقض هریک از طرفین، بتوانیم اقدامات درخور آن انجام دهیم که از جمله شکایت به مجامع بین المللی، تشکیل کمیته مشترک و یا رجوع کردن به شورای امنیت سازمان ملل است.
 
نجفی تصریح کرد: اگر قرار است که توافقی نباشد ما نیز ضرورتی برای محدود کردن بخشی از فعالیت های هسته‌ای‌مان نداریم و طبق گفته مسئولان سازمان انرژی اتمی میتوانیم به  همان روال سابق برگردیم.
 
عضو فراکسیون امید در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم باید قدری صبر کنیم تا مشخص شود که بخش انرژی در قانون داماتو مشمول تحریم‌ها خواهد شد یا خیر و در صورت چنین مسئله‌ای قطعا نقض برجام صورت گرفته است و باید اقدامات متناسب با آن را در دستور کار قرار دهیم.
 

نظر شما