شناسهٔ خبر: 130284 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

وقف ها برای پیشبرد مسایل جامعه و مردم، به روز باشد

وقف43 عضو انجمن مبلغان کشور گفت: وقف ها برای پیشبرد مسایل و امور جامعه و مردم، در مسیر ساخت مساجد، مدرسه و بیمارستان، باید به روز و مردم‌پسند باشد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام ‌والمسلمین ابوالفضل صابری با بیان اینکه نیاز است اجاره موقوفات به‌روز باشد و نیت‌های واقفان به‌خوبی هدایت شود، افزود: وقف، سنتی الهی و صدقه جاریه در دین مبین اسلام است و قرآن کریم در آیات و رسول اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) در احادیث مختلفی به این مهم سفارش کرده‌اند.

وی گفت: وقف استفاده عمومی در جامعه دارد و واقفان از اموال خود چشم‌پوشی می کنند و برکات اموال خود را به دوام تاریخ می فرستند.
حجت الاسلام والمسلمین صابری با تأکید بر اینکه جریان خیرات بعد از مرگ واقفان در جامعه جاری و ساری است، اضافه کرد: واقفان خیراندیش مسجد، مدرسه و بیمارستان ساخته‌اند و مکان‌های برپایی روضه‌های اهل‌بیت(ع) را مهیا کرده و وقف‌های امور خیریه و مردم پسند صورت دادند.
حجت الاسلام والمسلمین صابری ادامه داد: مردم با استفاده از موقوفات در هر لحظه که از آثار و برکات استفاده می‌کنند، برای واقفان طلب مغفرت خواهند کرد و واقفان اجر و پاداش خود را از خداوند متعال می‌گیرند.
وی با قدردانی از فعالیت سازمان اوقاف و امور خیریه، اضافه کرد: امروز باید نیت‌های وقف به‌ روز شود و نباید گذاشت عده‌ای از اموال وقف سوءاستفاده کنند.
حجت الاسلام والمسلمین صابری گفت: برخی از مغازه‌های وقفی ماهیانه ۲ میلیون ریال اجاره بها پرداخت می کنند و ملک کناری آن ۲۰ میلیون ریال اجاره می‌شود، که این کار سوءاستفاده از ملک وقفی است.
وی اظهار داشت: برخی از واقفان که دست‌شان از دنیا کوتاه شده، اداره کل اوقاف و امور خیریه باید مدافع امور وقف باشد.
عضو انجمن مبلغان کشور با تأکید بر اینکه نباید با برخوردهای شخصی مردم را به وقف و امور خیریه بدبین کرد، گفت: امیدواریم فرهنگ‌سازی وقف در جامعه پررنگ‌تر شود.
بیش از ۶۰ عنوان برنامه در دهه وقف ۹۵ در استان سمنان اجرا می شود.

نظر شما