شناسهٔ خبر: 130072 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بیانیه پرابهام دفاع از مطهری در مجلس/ بیانیه‌ای با امضاهای تکراری!+ عکس

امضا نمایندگان روز گذشته بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس در حمایت از علی مطهری و با عنوان درخواست از سران قوا برای جلوگیری از عدم برگزاری مراسمات قانونی قرائت شد.

به گزارش «نماینده» روز گذشته بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس در حمایت از علی مطهری و با عنوان درخواست از سران قوا برای جلوگیری از عدم برگزاری مراسمات قانونی قرائت شد.
بررسی امضاهای این بیانیه نشان می‌دهد که بر خلاف ادعای طراحان، ۱۱ امضای این بیانیه تکراری و مغشوش است.

به عنوان مثال حسن لطفی نماینده رزن ۳ بار، محمد باقر سعادت ۲ بار، بهروز بنیادی ۲ بار، رضا علیزاده ۲ بار و احمد بیگدلی ۲ بار این بیانیه را امضا کرده اند.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس بیانیه‌هایی می‌تواند از تریبون رسمی مجلس قرائت شود که بیش از نیمی از نمایندگان آن را امضا کرده باشند اما با حذف امضاهای تکراری از ۱۵۴ امضایی که پای این بیانیه وجود دارد تعداد آن به ۱۴۳ امضا می رسد که با توجه به ۲۸۶ نماینده فعلی مجلس، قرائت آن از تریبون رسمی دارای اشکال بوده است.
ظاهرا طراحان این بیانیه به دلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد امضاها برای قرائت از تریبون مجلس، امضاهای تکراری را در این بیانیه جای داده‌اند.
نکته قابل تامل اینکه این بیانیه مغشوش در حمایت از علی مطهری زمانی از تریبون رسمی مجلس قرائت شد که خود مطهری ریاست جلسه را بر عهده داشته است!

نظر شما