شناسهٔ خبر: 130030 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نتانیاهو: اسرائیل در آستانه انقلاب تاریخی است / لیبرمن: ایران بزرگترین تهدید برای ثبات در جهان است/ بنت: دولت مستقل فلسطین هیچگاه تشکیل نخواهد شد

کنفرانس جزورالم43 مقامات رژیم صهیونیستی در همایش روزنامه «جروزالم پست» درباره موضوعات مختلفی از جمله توافق هسته‌ای ایران، بحران سوریه و طرح صلح جهت پایان دادن به مناقشات فلسطین-اسرائیل صحبت کردند.

 به گزارش «نماینده» دومین کنفرانس جامع اداره‌کل روزنامه «جروزالم پست» چاپ اراضی اشغالی در سال جاری با حضور و سخنرانی تعداد زیادی از مقامات رژیم صهیوینستی از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ این رژیم در حال برگزاری است.

نخست وزیر رژیم اسرائیل با ادعای اینکه کشورهای مختلف و زیادی در اقصا نقاط جهان درحال تغییر سیاست‌های خود در قبال رژیم صهیوینستی هستند تاکید کرد: «اسرائیل در آستانه یک انقلاب تاریخی بزرگ است.»

نتانیاهو درخصوص تلاش برخی کشورها برای برقراری صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی افزود: به کشورهای که خواستار صلح هستند می‌گویم، من و «محمود عباس» (رئیس تشکیلات خودگردان) ‌را به پایتخت خود دعوت کنید. (البته) عباس این دعوت‌ها را رد کرده یا پیش‌شرط می‌گذارد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه طی ۵ ماه گذشته شاهد فعالیت‌ها و آزمایشات موشکی بالستیک گسترده‌ای در ایران با هدف نابودی اسرائیل بوده‌اند، ادعا کرد: «ایران بزرگترین دولت حامی تروریست‌ها و بزرگترین تهدید برای ثبات و پایداری جهان است.»

لیبرمن با بیان اینکه روابط حسنه و گرم رژیم صهیونیستی با ایالات متحده را نباید مسلم و خدادادی فرض کرد، گفت: انتظارات بالایی ایجاد نکنید. ما آیتم‌های زیادی در دستور کار مشترک خود داریم. اولین مسئله با آمریکا درباره ایران است و سپس سوریه.

وی با اشاره به پیش‌رو بودن ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» میلیارد جنجالی، ادامه داد: بهتر است تا زمان در دست گرفتن اختیارات توسط ترامپ، درباره او سکوت کنیم...گمان نمی‌کنم «باراک اوباما» (رئیس جمهور فعلی آمریکا) نیز تا زمان ترک دفتر خود، علیه اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل عمل کند.»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد: دولت اوباما تعهدات امنیتی قابل توجهی به اسرائیل داده است...ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا نیز قصد دارد در مناقشات فلسطین-اسرائیل فعال‌تر عمل کند...امروزه با چالش‌های بیشتری نسبت به هر منطقه‌ای در جهان، روبه‌رو هستیم؛ حماس در نوار غزه، افراطیون در صحرای سینا، حزب‌الله در لبنان، القاعده در مرز سوریه و البته قبل از تمام آنها ایران است.

لیبرمن درباره توافق هسته‌ای ایران و ادعا اینکه آزمایش موشکی نقض برجام است، افزود: وقتی ایران از نقض توافق هسته‌ای (توسط کشورهای اروپایی و آمریکا) صحبت می‌کند، خنده‌دار است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل از توافق روسیه و آمریکا درباره سوریه و به کنار راندن اسرائیل نگران است، گفت: بحران سوریه، پیچیده‌ترین بحران در جهان است که شامل نبردهای قبیله‌ای و تنش‌های مذهبی است...(اما) اسرائیل می‌تواند برای امنیت، به خودش تکیه کند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درخصوص مسائل فلسطین نیز تصریح کرد: هرکسی که از توافق نهایی طی دو سه سال آینده صحبت کند، متوهم است...(البته) فلسطینیان خواستار خدمات آموزشی و بهداشتی علی‌رغم تنش‌های سیاسی هستند. ما وضعیت را تحت کنترل خواهیم گرفت و ثبات اقتصادی در کرانه باختری برای ما از منافع امنیتی برخوردار است.

لیبرمن در پایان درباره جنگ بعدی با حماس دوباره ادعا کرد: آخرین جنگ خواهد بود...اما غزه می‌تواند «سنگاپورِ خاورمیانه» باشد اگر خلع سلاح شود.

در ادامه «نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی نیز به سخنرانی پرداخته و مدعی شد: راهکار دو دولتی نقشه خوبی نیست...همه موافق هستند که دولت مستقل فلسطین هیچوقت در آینده تشکیل نخواهد شد.

بنت درباره پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: آمریکا در زمان ریاست جمهوری «هری ترومن» اولین کشوری بود که موجودیت اسرائیل را به رسمیت شناخت، امیدواریم آمریکا تحت دولت ترامپ نیز شهر قدس را به پایتختی اسرائیل بپذیرد.

وی البته با اشاره به اختلافات شخصی پیش آمده میان نتانیاهو و اوباما اظهار داشت: فاصله گرفتن آمریکا از رژیم صهیونیستی در بدست آوردن منافع کشورهای عربی برای آنها سودی نخواهد داشت.

رهبر حزب «خانه یهود» در پایان ادعا کرد افراطی‌های تکفیری با ایجاد بحران در منطقه، به شیعیان کمک می‌کنند تا «هلال شیعی» را خاورمیانه ایجاد کنند.

«دن شاپیرو» سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی نیز در این کنفرانس صحبت کرده و هدف بسته حمایت نظامی ده ساله ایالات متحده به اسرائیل، تامین امنیت آن بوده زیرا دستگاه‌های امنیتی آمریکا و اسرائیل بیش از گذشته درهم تنیده شده‌اند.

نظر شما