شناسهٔ خبر: 130019 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طی بیانیه ای

۱۸۶ نماینده مجلس خواستار تقویت ردیف اعتبار مشهد در برنامه ششم شدند

حرم امام رضا 4 ۱۸۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بیانیه ای خواستار تقویت ردیف اعتبار مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان تشیع در برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران شدند.

به گزارش «نماینده»، اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان بیانیه مجمع خادمین امام رضا (ع) در مجلس را که به امضای ۱۸۶ نفر از وکلای ملت رسیده بود را قرائت کرد که متن آن به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

حضور اکثریت هموطنان مسلمانمان در هر دوره سه‌ساله در شهر مقدس مشهد و نیز حضور تعداد قابل توجهی از زائران خارجی به ویژه عرب زبان در هر سال نشان از ابعاد فراملی، ملی و منطقه‌ای شهر پرافتخار مشهد است.

آمار مشتاقان زیارت حضرتش گویای این مطلب است که حضور متراکم و پرشور زائران داخلی و خارجی بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج (ع) سالانه رشد قابل توجهی داشته و این شهر مقدس بایستی خود را مهیای میزبانی هرچه بهتر از زائران نماید.

در همین راستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تأیید این بیانیه خواستار تقویت ردیف اعتبار ملی، نگرش برنامه‌ریزان کشور به مشهد مقدس به عنوان یک شهر فراملی و به تبع آن نگاه ویژه به توسعه آن به عنوان پایتخت معنوی جهان تشیع در برنامه ششم توسعه کشور و همینطور ایجاد ردیف بودجه مستقل در بودجه سنواتی سال ۹۵ شدند.

نظر شما