شناسهٔ خبر: 130001 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سفیر سوریه: ترامپ حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست‌ها را متوقف کند

سفیر سوریه سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران می‌گوید مطلوب این است که رئیس جمهور جدید آمریکا به مبارزه با تروریسم و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها و قطعنامه‌های سازمان ملل متعهد باشد و حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست‌ها را متوقف کند.

به گزارش «نماینده» دکتر «عدنان محمود» سفیر سوریه در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که طرح استفان دی‌میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در مورد ایجاد یک دولت خودگردان در حلب کاملا رد شده و دولت سوریه مخالفت کامل خود با تمامی جزئیات این طرح را به دی میستورا اطلاع داده است.

عدنان محمود گفت: از آنجا که دولت سوریه بر اصل حاکمیت، وحدت سرزمینی و بازگشت تمامی مؤسسات دولتی و اداراه‌های خدمت رسانی به شهر حلب تاکید دارد، این طرح نقض حاکمیت ملی سوریه به حساب می‌آید.

وی با اشاره به تظاهرات شهروندان سوریه در شرق حلب برای خروج تروریست‌ها از این منطقه و بازگشت دولت سوریه و مؤسسات دولتی، افزود: طرح دی‌میستورا در خدمت تروریست‌ها است که از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند و از رسیدن مواد غذایی به آنها جلوگیری می‌کنند.

سفیر سوریه در تهران همچنین بر تصمیم دولت سوریه برای آزادسازی شرق حلب از تروریست‌های «جبهه النصره» و گروه‌های تروریستی مرتبط با آن و بازگشت زندگی عادی به این منطقه تاکید کرد.

محمود در ادامه با اشاره به استفاده تروریست‌های جبهه النصره و گروه‌های مرتبط با آن از سلاح‌های شیمیایی در چندین منطقه از حلب و شهادت تعداد زیادی از شهروندان سوری، افزود: دولت سوریه از سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی درخواست کرده است تا کارشناسان خود را برای تحقیق در این مورد به سوریه اعزام کند.

سفیر سوریه درباره موضع جدید دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره سوریه و منطقه تاکید کرد: مطلوب این است که اشتباهات دولت های قبل تصحیح شود. اشتباهاتی که با حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی در سوریه و انتشار تروریسم در منطقه و جهان و ورود به جنگ‌های که برخی کشورها را به صورت کامل نابود کرد، منجر شد. مطلوب این است که رئیس جمهور جدید آمریکا به مبارزه با تروریسم و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها و قطعنامه‌های سازمان ملل متعهد باشد و حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست‌ها را متوقف کند.

سفیر سوریه همچنین گفت: دولت جدید آمریکا باید به توافق نامه‌های بین المللی خود به ویژه توافق هسته ای ایران و ۱+۵ متعهد باشد و آمریکا و غرب باید به تعهدات خود در قبال جمهوری اسلامی ایران عمل کنند.

محمود تصریح کرد که جبهه واقعی مبارزه با تروریسم متشکل از ایران، سوریه، روسیه و حزب الله است که به دستاوردهای واقعی در مبارزه با تروریسم در میدان نبرد دست پیدا کرده‌اند و هر کشوری که می‌خواهد با تروریسم مبارزه کند باید با دولت سوریه و متحدانش هماهنگ باشد.

عدنان محمود در پایان قدردانی کشورش را از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم و بازگرداندن امنیت و ثبات به این کشور تشکر کرد.

نظر شما