شناسهٔ خبر: 129984 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سخنان موافقان و مخالفان تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا

کواکبیان: رد تحقیق و تفحص چاقوی مجلس را کُند می‌کند/ پورابراهیمی: تحقیق و تفحص باید از دستگاه‌های تخصصی صورت گیرد نه از ستاد مبارزه با قاچاق کالا

کواکبیان43 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمیسیون معتقد است تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا باید از دستگاه‌های تخصصی صورت گیرد نه از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که خود با مشکلاتی مواجه بوده است.

به گزارش «نماینده»، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه ۳ آذر در اخطار قانون اساسی در جریان بررسی رد تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی روند قاچاق کالا و بررسی سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت‌های مختلف گفت: گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس نشان داد که ما داریم چاقوی خودمان را کُند می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ممکن است ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قصوری در این باره نداشته باشد، اما اسکله‌ها و گمرک‌های غیرمجاز در کشور وجود دارد و تحقیق و تفحص در این باره حق مجلس است.

همچنین علی ادیانی نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در اخطاری دیگر، با ابراز شگفتی از رد تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی روند مبارزه با قاچاق کالا در کمیسیون اقتصادی گفت: رهبری رهنمودهای بسیاری در این مورد دارند و دولت نیز از بابت گستردگی قاچاق کالا در کشور شرمسار است.

وی ادامه داد: ما نمایندگان مجلس نیز از اینکه قاچاق پتک سنگینی بر پیکره اقتصاد کشور وارد کرده، شرمسار هستیم اما اینکه چگونه است که تحقیق و تفحص از بررسی روند مبارزه با آن در کمیسیون تخصصی مجلس رأی نمی‌آورد؟

به گزارش فارس، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در توضیحاتی درباره تذکرات دو نماینده فوق گفت: در کمیسیون اقتصادی با موافقان تحقیق و تفحص درباره روند مبارزه با قاچاق کالا صرفاً در روش تفاوت نظر داریم.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما معتقدیم باید از دستگاه‌های تخصصی تحقیق و تفحص صورت گیرد، نه از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که خودش مشکلات و موانعی در مسیر خود داشته است.

نظر شما