شناسهٔ خبر: 129939 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فرهنگی در نطق میان‌دستور:

اگر برجام آسیب ببیند ایران به الزامات قبلی خود نیز پایبند نخواهد بود

خانه ملت 43 نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: مخالفان بین‌المللی ما در جریان باشند که اگر برجام آسیب ببیند جمهوری اسلامی ایران این حق را خواهد داشت که حتی به الزامات قبلی خود نیز پایبند نباشد.

به گزارش «نماینده» محمدحسین فرهنگی در نطق میان ‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ( ۲ آذرماه ۹۵)، گفت: بسیج میراث گرانبهای امام راحل است. که با طراحی دقیق و هوشمندانه بارها کارکرد تأثیرگذار خود را به نمایش گذاشته است و مسئولان باید با تمام وجود در تقویت آن بکوشند.

وی با بیان اینکه مسائل مهمی در جهان معاصر از جمله کشومان در جریان است اظهار داشت: مواضع متناقض برخی از کشورها و نهادهای بین‌المللی در خصوص حقوق بشر و سایر موضوعات مهم مربوط به صلح جهانی مایه تأسف فراوان است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: گرفتن جان انسان‌های بیگناه و وارد ساختن آسیب‌های مختلف به آنان از جمله در کشور یمن در حالی صورت می‌گیرد که این کشورها و نهادها که برای گرفتاری چند روزه یک جاسوس فریاد رسانه‌ایشان به آسمان‌ها بلند است در سکوت مرگباری رضایت‌آمیز نظاره‌گر هستند هر چند به دست خود این کشورها و در راستای سیاست‌های حمایتی‌شان از جنایتکاران جنگی زمینه ایجاد بسیج جهان اسلام که از خواسته‌ها و آرمان‌های امام راحل بود، فراهم شده است.

فرهنگی با اشاره به موضوع برجام خاطر نشان کرد: در خصوص برجام شرایط متناقضی در جریان است نظرات افراطی در کنار استقبال عمومی از آن در جهان شرایط خطیری را به وجود آورده است. رفتار آمریکایی‌ها همچون گذشته خصمانه و بسیار غیرمنطقی است، مخالفان بین‌المللی ما در جریان باشند که اگر برجام آسیب ببیند جمهوری اسلامی ایران این حق را خواهد داشت که حتی به الزامات قبلی خود نیز پایبند نباشد و همه مسئولیت‌های آن بر عهده کسانی است که علیرغم نرمش قهرمانانه ملت ایران و مسئولان کشور شرایط جدید را رقم می‌زنند.

وی ادامه داد: در داخل نیز رفتارهای متناقض همگان را آزار می‌دهد توجه به مسائل فرعی آن هم با شیوه‌هایی نادرست و به فراموشی سپردن موضوعات اساسی کشور نگران‌کننده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم به ما و سایر مسئولان امید بسته‌اند در مورد جلوگیری از حقوق‌های نامتعارف موضوع اشتغال موضوع مسکن، اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید و حمایت از توسعه و عمران روستایی چه اتفاقات مؤثری در جریان است.

فرهنگی خاطر نشان کرد:‌ دولت برنامه روشنی در خصوص مسکن، ‌ساماندهی حاشیه‌نشینان و اصلاح بافت‌های فرسوده ارائه نکرده است و این در حالی است که طبق برآوردهای نهادهای مطلع حدود ۴ میلیون مسکن بلااستفاده در کشور وجود دارد.

وی افزود: حوزه انتخابیه (تبریز) رتبه سوم کشوری را در حاشیه‌نشینی دارد، ۱۲ درصد مردم آن حاشیه‌نشین هستند، مصوبه مجلس در خصوص حمایت از بیکاران متقاضی کار به دلیل مخالفت تمام‌قد دولت پس از رفت و برگشت‌های بین مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در مجلس خاک می‌خورد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: صنایع و تولید بدون حمایت مؤثر در مشکلات غوطه‌ور است از اقدامات عملی مؤثر در حوزه اقتصاد مقاومتی خبری نیست. اقدامات مؤثری در حوزه  جلوگیری از رکود تورمی وجود ندارد و شرایط نامطلوبی برای اقتصاد کشور و معیشت مردم در جریان است.

فرهنگی خاطر نشان کرد:‌ ادامه این روند و مشغول شدن به موضوعاتی مانند سخنرانی این و آن، تعطیلی متعدد جلسات منتقدان و برآشفتن از یک تعطیلی دیگر در مقابل این مسائل مهم چه اهمیتی دارد، ادامه این روند ممکن است به پس‌رفت اقتصادی و سیاسی، سکون و ناامیدی گروه‌های مختلف اجتماعی منتهی شود.

وی افزود: با حرکت به سمت تفاهم ملی و توافق در پیگیری مسائل و اولویت‌های کشور می‌توان به جمع‌بندی مناسبی رسید.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اعلام سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان «تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام»، فرصت مناسبی است که مسئولان استانی و کشوری می‌توانند آن را به یک فرصت مهم تبدیل کنند.

نظر شما