شناسهٔ خبر: 129934 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در جریان بررسی لایحه موافقت‌نامه همکاری گمرکی میان ایران و روسیه

قاضی‌پور: به روسیه نمی‌توان اعتماد کرد/ قربانی: روسیه در تحریم‌ها به کمک ما آمد

نادر قاضی پور 4 نماینده آستانه اشرفیه در مجلس با تأکید بر سودمندی روسیه در عرصه بین‌الملل برای ایران و خاورمیانه، گفت: در شرایط تحریم‌ها روسیه به سمت ایران آمد و برای ما مسیر سبز درست کرد تا با بسیاری از کشورها ارتباط داشته باشیم.

به گزارش «نماینده»، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۲ آذر) در صحن علنی مجلس و در مخالفت با لایحه موافقت‌نامه میان دولت‌های ایران و روسیه در زمینه همکاری در امور گمرکی، گفت: روسیه کشوری نیست که بتوانیم همیشه به آن اعتماد داشته باشیم.

وی با اشاره به زیان ترکیه از مبادلات با روسیه، خاطرنشان کرد: ما نگران سرمایه و اموال ایرانیان پس از اجرای این موافقت‌نامه هستیم.

به گزارش فارس، علیرضا قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه نیز در موافقت با این لایحه آن را موجب شفافیت در قوانین گمرکی، جلوگیری از تخلفات و تشریفات زاید و تسهیل کارهای تجار و جلوگیری از فرار حقوق گمرکی خواند و گفت: در شرایط تحریم‌ها روسیه به سمت ما آمد و برای ما مسیر سبز درست کرد تا با بسیاری از کشورها ارتباط داشته باشیم.

وی به تخفیف‌های تعرفه‌ای روسیه برای تجار ایرانی اشاره کرد و با یادآوری حمایت روسیه از ایران در اجلاس اوراسیا، بیان داشت: امروز روسیه در عرصه‌های بین‌المللی هم برای ایران و هم برای خاورمیانه مثمر ثمر است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی موافقت‌نامه میان ایران و روسیه جهت همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی را دارای پیامدهای مثبت سیاسی و تجاری برشمرد.

نظر شما