شناسهٔ خبر: 129801 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مشاور امنیت ملی تیم «دونالد ترامپ» به مواضع ضد اسلامی شهرت دارد

ترامپ تیم رئیس‌جمهور منتخب آمریکا هم‌اکنون برای گرفتن مشاوره در مسائل امنیت ملی این کشور به فردی رجوع کرده‌اند که به خاطر لفاظی‌های ضداسلامی‌اش شهرت دارد.

به گزارش «نماینده» تیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا ظاهراً یکی از مقامات دولت «رونالد ریگان» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا را به دلیل مواضع ضداسلامی‌اش شهرت دارد، بعنوان مشاور امنیت ملی انتخاب کردند.

روزنامه‌های آمریکایی «وال استریت ژورنال» و «نیویورک‌تایمز» روز سه‌شنبه (دیروز) گزارش کردند که «فرانک گافنی» مجری رادیو و بنیانگذار مرکز سیاست امنیت در حال حاضر به تیم موقت ترامپ مشاوره می‌دهد.

گافنی یکی از افرادی بود که از فرضیه اینکه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا مسلمان است و در آمریکا متولد نشده است، حمایت می‌کرد.

وی همچنین استدلال کرده بود که دولت آمریکا تحت نفوذ اخوان المسلمین است و مرکز جنوبی قوانین فقر، گافنی را یکی از اسلام‌هراس‌های بدنام توصیف کرده است.

طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هیل وابسته به کنگره آمریکا، ترامپ در پیشنهاد دسامبر ۲۰۱۵ خود در ممانعت از ورود مسلمانان به آمریکا، به یک نظرسنجی اندیشکده گافنی استناد کرده بود.

گافنی یک روز بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که یکی از مهم‌ترین وظایف ترامپ این است که اخوان المسلمین را در آمریکا به عنوان یک سازمان تروریستی به رسمیت بشناسد و فعالیت‌های این گروه در آمریکا را متوقف کند.

طبق این گزارش، گافنی مشاور امنیت ملی «تد کروز» در زمانی بود که بعنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا فعالیت می‌کرد.

نظر شما