شناسهٔ خبر: 129589 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

داداشی طی اخطار قانون اساسی در صحن علنی مجلس:

کمیسیون اصل نود در طرح شفافیت دریافتی مدیران به حاشیه رفته است

داداشی43 نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: کمیسیون اصل نود در جریان طرح شفافیت دریافتی مدیران کار اصلی خود را رها کرده و به حاشیه رفته و این کار با دستور رئیس‌ مجلس صورت گرفته است.

به گزارش «نماینده» ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه (۲۳ آبان) و در جریان بررسی طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد که طی اخطار قانون اساسی گفت: طبق اصل نود قانون اساسی کار این کمیسیون رسیدگی به شکایت از طرز کار قواست که در اینجا افکار عمومی از حقوق‌های نجومی شاکی بودند.

وی افزود: کمیسیون اصل نود باید پرونده‌ها را بررسی و به دو بخش حقوقی و کیفری تقسیم می‌کرد و بخش حقوقی را جهت استرداد پرداختی‌های مازاد و بخش کیفری را جهت برخورد با متخلفان به قوه قضاییه ارجاع می‌داد اما کمیسیون اصل نود کار اصلی خود را رها کرد و به حاشیه رفت.

داداشی خطاب به علی لاریجانی گفت: این کار با دستور جنابعالی صورت گرفته است در حالی که رئیس مجلس نمی‌تواند خارج از آیین‌نامه عمل کند.

وی با تاکید مجدد بر اینکه کمیسیون اصل نود باید به شکایات افکار عمومی رسیدگی کند، خاطرنشان کرد: طرح در دست بررسی جامع و مانع نیست چراکه کمیسیون‌های تخصصی درباره آن نظر نداده‌اند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم‌گیری‌ها نباید احساسی باشد بلکه باید صحیح بوده تا جوابگوی افکار عمومی باشد.

نظر شما