شناسهٔ خبر: 129424 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فولادگر:

افزایش فروش نفت نشان‌دهنده خروج از رکود در بخش واقعی اقتصاد نیست/ ۶۰ درصد واحدهای تولیدی راکد هستند

فولادگر/2 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش فروش نفت که باعث مثبت شدن نرخ رسمی رشد اقتصادی نسبت به سال‌های قبل شده، نشان‌دهنده خروج از رکود در بخش واقعی اقتصاد نیست.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا فولادگر در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۱۲ آبان ماه ۹۵)،‌گفت: خصومت آمریکا و متحدان منطقه‌ایش با انقلاب و جمهوری اسلامی مادامی که بر اصول و ارزش‌های دینی خویش ایستاده‌ایم ادامه دارد؛ مگر آنکه از دینمان دست برداریم.

وی افزود: امروز پس از ۳۸ سال ایستادگی ملت ایران در جایگاه مقتدرترین کشور شاهد تأثیرگذاری و نقش‌آفرینی اصلی ایران در مسائل منطقه و شاهد پیروزی‌های پی در پی جبهه مقاومت هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهور لبنان محاصره کامل حلب و موصل ۳۰ سال تروریسم مورد حمایت آمریکا در سوریه و عراق و بن‌بست عربستان در یمن و مقاومت غیور مردان یمن و دیگر بلاد اسلامی نشانه‌های نصرت الهی است.

فولادگر خاطر نشان کرد: گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نحوه اجرای برجام نشان داد که همانگونه که پیش‌بینی می‌شد نقض عهد آمریکا و عمل نکردن ۱+۵ به تعهدات خویش در این توافقنامه مهمترین مانع تحقق آثار مثبت آن است و وظیفه دولت در استیفای حقوق ملت سنگین‌تر از دوره مذاکرات حراست از همین توافقی است که علیرغم انتقادات فراوان اکنون تنها دست‌مایه حقوقی ما در عرصه بین‌الملل در دفاع از دستاوردهای مثبت آن است.

وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند ما به تعهدات خود در برجام عمل کرده‌ایم و نقض‌کننده آن نخواهیم بود مگر آنکه طرف مقابل اقدام به زیر پا گذاشتن آن کند که در آن صورت به جایگاه قبلی خود و با دقت و سرعت بیشتری در فعالیت‌های هسته‌ای خویش باز خواهیم گشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرایط اقتصادی کشور به ویژه در حوزه تولید در صنایع کوچک و متوسط فعالیت‌های ساختمانی و پروژه‌های عمرانی و برخی اوضاع خدماتی در رکود به سر می‌برد.

فولادگر خاطر نشان کرد:‌ افزایش فروش نفت که باعث مثبت شدن نرخ رسمی رشد اقتصادی نسبت به سال‌های قبل شده نشان‌دهنده خروج از رکود در بخش واقعی اقتصاد نیست. هنوز بیش از ۶۰ درصد از واحدهای تولیدی در صنایع کوچک و متوسط غیرفعال و راکد هستند و نرخ بیکاری رسمی و خالص آمار اشتغال کشور نیز وضعیت مثبتی را نشان نمی‌دهد.

وی افزود: اجرای دقیق و صحیح سیاست‌های کلی اصل ۴۴، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و اقتصاد مقاومتی و قوانین مربوطه نظیر قانون اصل ۴۴، قانون بهبود محیط کسب و کار،قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی داخل کشور و قانون رفع موانع تولید به همراه عزم جدی دولت و مسئولین مربوطه در خروج از رکود و سهولت کسب و کار و حمایت از سرمایه گذاری و رفع موانع آن در حوزه‌های تولید و خدمات راهکارهای اساسی خروج از رکود هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری‌های خارجی و جلب مشارکت آنها در صنعت نفت، فولاد، خودرو و عرصه‌های دیگر به شرطی در راستای سیاست‌های مذکور و به نفع کشور و به منافع ملی است که با انتقال فناوری و افزایش سطح تولید ملی و استفاده از ظرفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داخل باشد و البته تولیدکنندگان داخلی نیز با ارتقاء بهره‌وری و کیفیت در تولید و خدمات پس از فروش و نیز منطقی کردن قیمت‌ها باید آماده رقابت جدی در عرصه‌های جهانی باشند که البته حمایت‌های دولت نیز باید به همراه آن افزایش یابد.

فولادگر در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

نظر شما