شناسهٔ خبر: 129413 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رأی شعبه ۱۰۵۷ ابلاغ شد

۱۳۵ ضربه شلاق برای مرتضوی به دو اتهام/ وکیل شکات: به رأی صادره اعتراض می‌کنیم

مرتضوی// وکیل تعدادی از شکات پرونده سازمان تأمین اجتماعی با تأیید این خبر که مجموعا دادگاه بدوی برای مدیرعامل سابق تأمین اجتماعی ۱۳۵ ضربه شلاق در نظر گرفته است گفت: به این حکم به طور قطع اعتراض خواهیم کرد.

به گزارش «نماینده» مصطفی ترک همدانی با اعلام این خبر گفت: رأی دادگاه مدیرعامل پیشین سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شد.

وی افزود: این رأی شامل سه بخش بابت شکایات کارگران و سازمان تأمین اجتماعی ، آقایان پالیزدار و پیمان حاج محمود عطار و نماینده پیشین کرج و همسر قاضی‌اش است.

ترک همدانی گفت: هرچند قاضی محترم دادگاه در بخش اول تمامی اعمال مجرمانه متهم را در برداشت اموال سازمان تأمین اجتماعی بخوبی تشریح و تبیین کرده اما به گمان من در تطبیق عمل او با عنوان مجرمانه می توانست اختلاس را نیز تلقی نماید.

وکیل شکات پرونده تأمین اجتماعی گفت: از این رو متهم لااقل محکوم به رد مال نیز می شد اما در حال حاضر به اتهامات تصرف غیر قانونی و اهمال در انجام وظیفه به تحمل 70 و 65 ضربه شلاق محکوم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش دوم نیز وی برائت حاصل کرده و در بخش سوم نیز محکومیت دارد.

ترک همدانی گفت: هر چند قاضی محترم دادگاه توانست اداره جلسات دادگاه را با استاندارد قانون آیین دادرسی کیفری برگزار کند اما من از خواندن این رأی شوکه شدم و البته این رأی قطعی نبوده و حتماً تجدیدنظرخواهی خواهم کرد.

سعید مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی و دادستان سابق تهران به دلیل آنچه از سوی شکات تصدی غیرقانونی در پست ریاست سازمان تأمین اجتماعی خطاب شد در شعبه ۱۰۵۷ مورد محاکمه قرار گرفت.

سرانجام پس از گذشت مدتی از بررسی این پرونده در دادگاه ۴ روز قبل بود که خبری مبنی بر صدور حکم در رسانه‌ها انتشار یافت و حالا امروز مشخص شد که این فرد مجموعا به دلیل دو اتهام به ۱۳۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

نظر شما