شناسهٔ خبر: 129084 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

هدف بیگانگان؛ نفوذ به مراکز قدرت و تصمیم سازی کشور

باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید چشم‌های ناظر، قوانین و شفاف سازی‌ها، بیشتر و روشن‌تر و به صورتی باشد که دشمن حتی طمع نفوذ به کشور را هم نداشته باشد.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا باهنر درخصوص سیاست های کلی انتخاباتی ابلاغی مقام معظم رهبری بر لزوم شفاف سازی منابع و هزینه های انتخاباتی نامزدها تاکید کرد و افزود: قانون گذار باید مجازات هایی متناسب با تخلف ها درنظر بگیرد.
وی گفت: این مجازات ها باید هم از فسادهای مالی در انتخابات جلوگیری کند و هم قاعدتا کسانی که اینگونه جرایم را انجام می دهند به مجازات های مناسب برسند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نوع این مجازات ها اظهار داشت: حتی این مجازات ها می تواند محرومیت از انتخابات باشد، یعنی اگر در جایی پول های کثیف و اموال انباشته شده صرف هزینه های غیرضرور انتخاباتی شود باید مجازات های روشنی برای آن درنظر گرفته شود.
باهنر در ادامه با اشاره به لزوم اتخاذ تدابیر مناسب از سوی مجلس در این زمینه گفت: اگر مجلس تصمیم به تصویب اینگونه قوانین بگیرد، افکارعمومی آرام خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به بندهای دیگری از سیاستهای کلی انتخابات، ممنوعیت استفاده از منابع مالی و تبلیغاتی بیگانگان را خاطرنشان کرد و افزود: مطمئنا بیگانگان قصد نفوذ به نقاط عادی و معمولی کشور را ندارند، هدف آنها نفوذ به مراکز قدرت و تصمیم سازی است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه چه جایی مهمتر از مجلس و ریاست جمهوری برای نفوذ به کشور وجود دارد، اظهار داشت: باید چشمهای ناظر، قوانین و شفاف سازی های بیشتری در این زمینه انجام شود به گونه ای که دشمن حتی طمع نفوذ به کشور را هم نکند.

نظر شما