شناسهٔ خبر: 128678 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سخنگوی وزارت امور خارجه:

«هما هودفر» به دلایل انسان‌دوستانه آزاد شد

هماهودفر.jpg سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، از آزادی «هما هودفر» استاد بازنشسته دانشگاه های کانادا، به دلایل انسان‌دوستانه خبر داد.

به گزارش «نماینده» به نقل از مرکز اطلاع رسانی و رسانه ای وزارت امورخارجه بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: خانم "هما هودفرد" استاد بازنشسته  دانشگاه‌های کانادا که بر اساس برخی اتهامات در ایران بازداشت بود به دلایل انساندوستانه از جمله بیماری، عصر امروز آزاد و از طریق کشور عمان به کانادا بازگشت.

گفتنی است، هما هودفر یکی از فعالان شبکه‌های فمینیستی که دارای تابعیت ایرانی- ایرلندی و کانادایی است، خرداد ماه امسال به اتهام فعالیت‌های ضدامنیتی توسط ضابطین قضایی دستگیر شده بود.

هودفر عضو هیات مدیره و از بنیانگذاران موسسه برانداز "ولوم" است، بنیاد ولوم زیر نظر وزارت خارجه هلند فعالیت می‌کند و در سیاست های این بنیاد هلندی تاکید شده است که برنامه ها و کمپین های آن باید مبتنی بر قداست‌زدایی از دین و قوانین مذهبی، تأکید بر تسلط و اختیار زنان بر بدن و جنسیت خود برای برگزیدن تجرد، حفظ برابری جنسیتی و تلاش برای تغییر قوانین دینی بر همین مبنا باشد.

نظر شما