شناسهٔ خبر: 128645 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

راهبرد اصولگرایان در انتخابات سال ۹۶ چیست؟

نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: اصولگرایان در انتخابات سال ۹۶ با یک صدا و یک لیست به میدان خواهند آمد.

به گزارش «نماینده»، محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در کانون اعضا و طرفداران حزب موتلفه اسلامی استان تهران که عصر امروز (یکشنبه ۴ مهر) در مدرسه شهدای موتلفه برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: مردم اگر در دوران دفاع مقدس پشتیبانی و حمایت نمی‌کردند کارها پیش نمی‌رفت.  

وی تاکید کرد: همه به انقلاب بدهکار هستیم البته عده‌ای حساب خود را با انقلاب تسویه کردند و آن عده شهدا هستند.  

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاستهای حزب موتلفه اسلامی در انتخاباتهای سال ۹۶ گفت: ما معتقد هستیم در دو انتخابات اصولگرایان هیچ راهی جز ائتلاف پیش پا ندارند. تجربه سالهای گذشته و سال ۹۲ نشان می‌دهد که اگر با تفرق وارد شویم کارها پیش نمی‌رود و معتقدیم که ائتلاف با محوریت روحانیت کارساز است.  

وی تصریح کرد:اصولگرایی منهای روحانیت را ما اصولگرایی منهای اصولگرایی می‌دانیم. یعنی اسلام منهای روحانیت مثل سازمان مجاهدین و سازمان منحرف فرقان است.  

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: زمانی که عده‌ای فکر کردند می‌توانند انقلاب را منهای روحانیت پیش ببرد از مسیر منحرف شدند. ما معتقد به آن دسته از روحانیت هستیم که پشت سر رهبری می‌ایستند وگوش به فرمان ایشان هستند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه اصولگرایان با ائتلاف به میدان انتخابات می‌آیند گفت: ما در این دوره اعلام کردیم که قصد داریم نامزد داشته باشیم بخصوص اینکه نامزد ما  موتلفه‌ای باشد، دو سال قبل در انتخابات مجالس  هشتم و نهم کار تشکیلاتی خود را  در سطح آغاز کردیم و به بررسی افراد واجد شرایط نمایندگی پرداختیم که تعداد آنها حدود ۲۰۰ نفر شدند و ما به دفاتر استانی‌مان اعلام کردیم اگر بین اصولگرایان ائتلافی صورت نگرفت با دست پر به میدان برویم و اما اگر ائتلافی صورت گرفت باز هم با دست پر به میدان مذاکره برویم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه سیاست انتخاباتی حزب موتلفه اسلامی در انتخابات شوراها این است که با یک فهرست و یکصدا و در ریاست جمهوری با یک نامزد و یکصدا به میدان بیایند اینکه ما بگوییم ما نامزد داریم و به ائتلاف بپیوندیم هیچ تقابلی با یکدیگر ندارد.  

حبیبی در پایان تصریح کرد: حزب موتلفه اسلامی نامزد خواهد داشت و اگر ائتلافی صورت گیرد نامزد خود را به این ائتلاف معرفی می‌کنیم ولی اگر در ائتلاف اصولگریان به نامزد دیگری رسیدند قطعا از آن پیروی خواهیم کرد.

نظر شما