شناسهٔ خبر: 128587 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جمالی نوبندگانی:

هنوز بیش از ۳۰ مفقود در فاجعه منا داریم/ پرونده فاجعه منا بسته نشده است

محمدجواد جمالی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بلاتکلیفی مفقودین ایرانی در حادثه منا خبر داد و گفت: نزدیک به ۳۰ مفقودی از ایران در این فاجعه منا باقی مانده و همچنان پرونده برای ما باز است.

به گزارش «نماینده» محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به وضعیت مفقودین ایرانی در فاجعه منا اظهار داشت: بر اساس اعلام اوحدی رئیس سازمان حج و اوقاف تعدادی از خانواده های درگیر فاجعه منا در نظر داشتند که برای شناسایی شهدای شان به عربستان بروند، اما  ازریاض با صدور ویزا به این خانواده ها ممانعت کرده است.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین حدود بیش از ۳۰ مفقودی همچنان وضعیتشان در عربستان و فاجعه منا مشخص نشده است و خانواده این افراد راضی به دفن شهداشان در عربستان نبودند.

وی گفت: قطع کامل رابطه سیاسی با عربستان، باعث شد که آل سعود از صدور روادید ممانعت کند همچنین با نزدیک شدن به موسوم حج ریاض بر عدم همکاری با ایران ممارست کرد.

جمالی نوبندیگانی عنوان کرد که برخی اجساد ایرانی در فاجعه منا شناسایی کامل نشده و خانواده هایشان پیگیر هستند با این حساب پرونده برای ایران بسته نشده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به دلیل اینکه ارتباط سیاسی و کنسولی بین ایران و عربستان قطع است و متاسفانه کشور سومی به عنوان حافظ منافع تعیین نشده پیگیری فاجعه سخت و با لجاجت سعودی ها کار پیچیده تر شده است، امیدواریم کشور سومی که حافظ منافع دو طرف است انتخابا شود تا ارتباط کنسولی شروع شود و بتوانیم تکلیف مفقودین ایرانی در فاجعه منا مشخص کنیم.

نظر شما